Alenka, kako določim svojo tržno nišo in idealno stranko?

Kar precej se vas je že obrnilo name s takim vprašanjem, zato bom malo več o tem napisala v današnjem torkovem hitrem nasvetu. Hmmm, tale nasvet pa ni več, ne hiter, ne baš kratek, ane? 😉 Ni važno, važno, da vam koristi.

Naloga, kako določimo svojo tržno nišo in idealno stranko, je prva naloga v mojem E-priročniku. Zdej me pa prosim poslušajte. Lepo prosim, naredite vaje v priročniku. Le te niso za brez veze in vajo določanja tržne niše in idealne stranke lahko uporabite za katerikoli posel, za katerokoli novo storitev, dejavnost ali produkt, ki se ga lotevate. Ta vaja ni namenjena le tistim, ki želijo novo spletno stran. Namenjena je vsem.

Določanje svoje tržne niše je pomembno zato, da se boš na trgu, vsaj malo ločila od drugih. Ker je zelo majhna verjetnost, da delaš nekaj popolnoma novega in inovativnega, kar svet še ni videl. In v množici podobni ponudb se boš razlikovala po tem, kdo si ti in na koga ciljaš. In boš svojo ponudbo temu prilagodila.

Moj primer: jaz sem se precej ozko specializirala na spletni marketing in v okviru tega še ožje, na pisanje za spletni marketing, čeprav učim tudi širše stvari, ker brez tega pač ne gre. Zakaj? Zato ker imam v pisanju in spletnih straneh največ izkušenj. Predvsem pa zato, ker v tem uživam. Men je to faaaajnnnn! :-)To sem ravno zadnjič rekla prijateljici, ki ima ravno tako malce problem z določanjem ciljne publike. Če si že šla na svoje, potem lahko vsaj delaš stvari, ki so ti fajn, in z ljudmi, ki so ti fajn. A ne? In garantiram vam, da boste le tako uspele. Preverjeno, iz lastnih izkušenj. Če boste delale stvari, ki vam niso blizu (kot meni niso recimo tehnične zadeve) in z ljudmi, ki vam niso, potem ne bo šlo.

Primer št. 2. Zelo mlado dekle – najstnica, zelo dobro, predvsem pa zrelo piše. Bi rada začela blogati. In se je pojavilo vprašanje. Ali naj piše za svoje vrstnice, ki pisanja verjetno ne bodo razumele, ker so za to še premalo zrele? Ali naj piše za odrasle? Moj odgovor je bil, da naj piše za zrele najstnice, take kot je ona sama.

Ne taktizirati, ne se prilagajati trgu, samo zato, ker misliš, da se moraš. Da boš imela tako več bralcev, več strank. V to močno dvomim, ker ne boš kredibilna. Enako privlači enako in če piše mlada najstnica, naj piše kot čuti. Brez taktiziranja. Prepričana sem, da se bodo njene idealne stranke, torej podobno zrele najstnice njenih let v pisanju našle. Morda tudi kakšen odrasel. Zakaj pa ne. Ampak prvotna ciljna publika pa naj odrasli ne bodo.

Primer št. 3: Lahko se zgodi, da imate dve ali več ciljnih publik. V resnici imaš lahko svojo ciljno publiko za vsak posamezen produkt ali storitev, ki jo izvajaš. In je to povsem običajno.

Na primer lahko delaš s podjetji in fizičnimi osebami. Čeprav so v bistvu tudi v podjetjih na drugi strani ljudje, ampak vseeno. Ko segmentiraš je tako lahko prva skupina mala, hitrorastoča slovenska podjetja iz Primorske (regija je pomembna, če moraš imeti pri delu veliko fizičnega kontakta in se ti ne da vsak dan voziti na drug konec Slovenije). In pogledaš v Bizi.si, Ajpes in podobne baze, koliko jih je. Mislim sicer, da je ta del sedaj plačljiv in podatkov brezplačno ne moreš več dobiti, ampak ok. Verjetno cene niso enormno visoke.

Potem pa na drugi stopnji, ko določaš idealno stranko, določiš človeka s katerim si želiš delat. Kakšen naj bo direktor tega podjetja, ali nabavnik ali tržnik, tisti pač, s katerim boš delala. To bo tebi pomagalo razjasniti, kaj so potrebe in tegobe ljudi, ki jim želiš pomagati, in ko kasneje opraviš še raziskavo med njimi, jih znaš potem nagovoriti v njim domačem jeziku.

Upam, da sem vam malo pomagala s konkretnimi primeri, kako določiš svojo ciljno publiko oz. tržno nišo.  Vedno več vas je, ki se obračate name z vprašanji in odgovori znajo koristiti marsikomu. Zato so ti hitri torkovi nasveti postali kar konkretni blogi. 😉

In evo, še en konkreten primer, kako je moj priročnik in moj stil pisanja nekomu pomagal, da je začela tudi ona pisati. Po svoje. Objavljam z njenim dovoljenjem. Veselaaaaa! 🙂

 

Pozdravljena, Alenka!

 Ravnokar sem naročila tvojo (joj, kar tikam te, upam, da je ok) knjigo Ena za začetek. Prebrala sem e-priročnik in to celega naenkrat, brez predaha (in verjetno nisem edina). Kar nisem mogla nehat brat, tako me je tvoj način pisanja pritegnil (in seveda vsebina, zato sem si ga tudi prenesla).

 V meni je sprožil tisti klik, ki sem ga čakala kar pol leta. Namreč, da napišem svoj e-priročnik (tudi za namene mailing liste), pa dolgo kar nekako ni šlo. Bolj sem poskušala pisati “po pravilih” …. bolj je izpadlo “ne-jaz”. Da to nisem jaz. In če jaz sama nisem povezana z mojo vsebino, kako naj bodo drugi?

 Ko sem prebrala tvojega, napisanega “po svoje”, sem se usedla za laptop in začela pisat, tudi “po svoje” 🙂 V dveh tednih je bil dokončan, pa nisem pisala vsak dan. Občutek je fenomenalen! Srčno upam, da je berljiv tudi za moje potencialne stranke.

 No, zakaj ti pišem? Predvsem zato, da ti povem, da mi je noro všeč tvoj stil pisanja in komaj čakam na tisto knjigico in pa zato, ker mi mogoče lahko svetuješ pri naslovu za moj e-priročnik. … Drugače pa te berem še naprej in požiram tvoje zelo uporabne nasvete 🙂 

Lea

www.rumenahiska.si

 

 

 

 

 

 

[social_share show_share_icon="yes"]
Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.