Ali se tudi ti sprašuješ, kako začeti promovirati svojo storitev/produkt, ko začenjaš svoj posel?

 

To vprašanje je vaše vprašanje in vem, da se mnoge sprašujete enako in tudi sama sem bila v tej fazi, ko sem začenjala s spletnim marketingom.

Ok. Imaš svoj krasen produkt ali storitev, za katero si pridobila ogromno znanja in res veš, kaj počneš. In bi rada to čimprej spravila do ljudi, jim pokazala, kako je to res fajn in začela služit, kajne? 😉

No, žal ne gre to čisto tako.

Ko si nova na trgu, te ljudje še ne poznajo. Jest vem, da imaš krasen produkt, in ti veš, da imaš krasen produkt. Ampak popoln tujec, pa NE VE, da je tvoj produkt res tako krasen, ker te ne pozna in ti (še) ne zaupa. In če boš njemu takoj začela nekaj prodajati, sploh če so to visokocenovne storitve ali produkti, je zelo velik verjetnost, da se bo le obrnil in šel stran.

Predstavljaj si sebe v podobni situaciji, ko ti želi nekdo, za katerega prvič slišiš, prodati nek svoj produkt, ki po možnosti še veliko stane. Mislim, da ne bi dobil niti kančka tvoje pozornosti, morda samo malce začudenja ali celo jeze »kaj hudiča se tale gre«. Vse to je čisto normalno in človeško in velja tudi za nizkocenovne produkte, čeprav je pri njih vseeno večja verjetnost, da boš kupila nekaj popolnoma neznanega (poznate Top Shop? ;-)) Ker če se boš »nategnila« se boš za malo denarja in se zato morda ne sekiraš toliko in bolj reskiraš.

Ok, ampak me ne bomo govorile o nategih, ampak o resnem, zaupanja vrednem biznisu. Torej. Ko imaš svoj produkt, ne začneš promovirati neposredno njega, ampak začneš graditi most zaupanja med tabo in tvojimi potencialnimi strankami. Začneš kazati svetu sebe in svoj produkt. Temu se reče vsebinski marketing ali edukacijski marketing pa verjetno je še kakšen izraz za to.

Bistvo je, da začneš ljudi izobraževati o nečem, kar obvladaš, da daješ od sebe neko znanje, koristne nasvete, vsebino, ki je v celoti BREZPLAČNA. To je lahko v obliki brezplačnega e-priročnika, tedenskih blogov, video serije, webinarjev (spletnih seminarjev), tudi brezplačnih kratkih delavnic v živo, zakaj ne, če ti to leži. Izberi tisto, kar ti najbolj leži, je pa res, da imajo videi večji doseg in boljšo učinkovitost, kot blog. Samo če ti je videe skrajno zoprno snemati, potem pač zaenkrat ne boš rinila v to, kajne? Začni s tem, kjer si najbolj domača. Pri meni je to pisanje, ker je to moje najmočnejše izrazno sredstvo, pri tebi pa je  morda kaj drugega.

Karkoli boš izbrala, bodi konsistentna. Če pišeš blog, naj bo to res vsaj 1x na teden, če imaš čas in voljo pa lahko tudi dvakrat. Jaz sem obljubila blog ob četrtkih, je pa sedaj kar naenkrat toliko vsebin in vprašanj z vaše strani, da pišem dvakrat na teden. In še nekaj je. Ena stvar je, da promoviraš svoje znanje, da daješ od sebe koristne vsebine. Druga stvar, ki se meni zdi ravno tako pomembna pa je, da pokažeš svojim potencialnim strankam tudi to,  kdo si ti. Kakšne so tvoje vrednote, v kaj verjameš, kaj ti je všeč in česa ne maraš, kako razmišljaš …

Ker v današnjem svetu, ko nas toliko dela zelo podobne stvari, nas stranke izbirajo na podlagi tega, komu si, čisto po domače, bolj všeč. S kom se bolj ujameš, čigave vrednote so ti bližje, kdo ti je bolj simpatičen. In zato jaz ob torkih pišem malo bolj sproščene zapise, v katerih kažem, kdo sem jaz. In tukaj je še ena zelo pomembna stvar. Jaz nikoli ne glumim in zelo zelo redko se zlažem. Laži in glume res ne maram in mora biti nekaj zelo pomembnega, morda to, da nekoga ne želim prizadeti, da se zlažem. Drugače pa ne. Bodi iskrena v tem, kar si in pokaži se tako, kot si. Ne igraj zato, da boš všečna. Ker se to čuti.

Moje bralke so že v času, ko sem pisala kot Srčna bralka začutile, da sem iskrena, da ne igram in tudi v svojem pisanju in življenju sem precej direktna in neposredna. Res se mi ne da zgubljati časa z zavijanjem v vato. In to sigurno ne paše vsakomur in take stranke sigurno ne bodo šle k meni. Ampak si jih tudi jaz ne želim, ker bi mi za zavijanje v vato šlo preveč časa. Razumeš o čem govorim? V svojih blogih kažem tudi to, kdo sem jaz, ne le to, kakšno znanje imam. In to dvoje skupaj privede do tega, kdo bo kaj kupil od mene ali ne. In enako velja zate in za vse druge. Samo bodi to, kar si. Bodi iskrena.

Si opazila, da še nimam zavihka storitve na svoji spletni strani? Evo, to je to, o čemer vam tukaj pišem. Jaz sedaj še ne prodajam svojih storitev (čeprav bo počasi treba, ker vas je že toliko :-)), ampak gradim most med mano in tabo. Dajem vam brezplačne nasvete, informacije, kažem sebe tebi … Enako delaj ti in ko boš imela  bazo vsaj 100, še raje pa 200 ljudi, šele potem ponudi nekaj.  

Dele spletnega marketinga, torej po domače povedano, pisanje bloga in pošiljanje tedenskih e-mailov, je zadeva, ki jo uporabljaš non stop. Najprej gradiš z njimi zaupanje, potem pa to zaupanje vzdržuješ. Najprej gradiš nek odnos, potem ga vzdržuješ. Tako kot v osebnih odnosih. Čist isto. Najprej ti mora biti nekdo všeč, da greš na prvi zmenek. Kje je šele poroka in dolgoročno partnerstvo. 😉

Torej. Svojo promocijo začni s tedenskimi blogi, vedno ob istem dnevu, v katerih boš predajala znanje in pokazala kakšen delček sebe. Hkrati boš napisala en dober e-priročnik ali karkoli drugega, kar boš dala brezplačno v zameno za e-mail in boš tako gradila svojo bazo potencialnih kupcev. Moj priročnik »Kako napisati udarne vsebine za spletno stran«  najdeš tukaj in ga imaš lahko kot primer (vse, kar delam jaz, imaš lahko za primer, tudi jaz se učim na zgledu drugih 😉 ). Svoji bazi ljudi boš pošiljala tedenske e-maile. In ko jih boš imela recimo 200, jim boš ponudila svoj prvi produkt, za katerega zelo priporočam, da ni takoj en visokocenovni produkt. Za take rabijo ljudje več časa, da te spoznajo in tudi pristop prodaje je drugačen. Organiziranje svojega posla in grupiranje svojih storitev ali produktov je še ena zelo pomembna tema, o kateri pa več kdaj drugič.

Zdej pa ti napiši, ali že promoviraš svoje produkte ali storitve in s čim si začela ti? In seveda, deli zapis s prijateljico, če meniš, da ji pride prav. 😉

Imej krasen dan in se slišimo … Ja, khm ne, na dopust grem veste. 🙂 Nekaj več kot 14 dni popolnega odklopa, pa še šolske počitnice so vmes, a ne mamice? 😉 Kar pa ne pomeni, da od mene ne bo ne duha, ne sluha! Bodo, bodo in blogi in maili, ker mi današnja tehnologija to omogoča. Kako je možno, da boste, kljub temu, da bom jaz tisoče kilometrov stran brez računalnika in drugih naprav, prejele tedenske maile in bloge pa vam zaupam v enem od prihodnjih zapisov. 

 

LP A

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.