Kako izdati knjigo in z njo (morda) zaslužiti – formula za uspeh

 

Si morda tudi ti želiš izdati svojo knjigo?

Pridno (brezplačno) naročate moji knjigi Ena za začetek in Ena čisto moja (na alenka@amarketing.si). In ob tem sem že nekajkrat posumila, da marsikatero izmed vas matra, da bi napisala svojo knjigo. Zato sem se odločila, da aktualiziram in objavim en svoj blog, ki sem ga pred časom že objavila na svojem Fb profilu. Ampak sedaj vas je med mojimi bralkami itak 95% novih, tako da verjamem, da bo zapis marsikateri prišel prav.

Opozarjam pa te, da sem svojo zadnjo knjigo Ena čisto moja izdala spomladi 2013, torej 4 leta nazaj, in če se je vmes kaj spremenilo, ne vem. Ampak mislim, da bistvenih sprememb v sistemu ni.

Ko želiš nekaj izdati, svojo knjigo, knjižico receptov ali karkoli drugega, ki je tvoje avtorsko delo, moraš najprej vedeti, kaj je cilj tega, da to izdajaš. Ali gre le za osebno zadevo, da bi rada nekaj ovekovečila in imel nekaj izvodov recimo za prijatelje, ali želiš knjigo prodajat. Pri tem je bistvena razlika. Ker.

To veš, a ne, da so z izdajo knjige stroški. In moraš tudi vedeti, da slovenske založbe dnevno prejmejo ogromno vsebin od različnih avtorjev, ki želijo, da jih za njih založijo. Jaz sem imela o izdajanju preko založbe informacijo, da zelo težko zraven prideš, poleg tega ti za avtorsko delo plačajo nekaj malega in je to to.  Je pa res, da potem tudi oni poskrbijo za promocijo. Ampak to je vse kar vem o izdajanju knjig preko založbe in raje ne bom govorila nekaj na pamet, ker zadev ne poznam.

Jaz sem izdala knjigo v samozaložbi. Moj postopek izdaje knjige je bil sledeč (lahko pa, da kdo drug naredi drugače):

  1. Knjigo sem najprej napisala v wordu.
  2. Če želiš imeti v knjigi reference, potem moraš dati »rokopis« najprej prebrati ene par osebam, da napišejo mnenje.
  3. Odločit se moraš tudi glede platnice. Jaz imam na obeh knjigah profesionalne fotografije, ker sem tako želela, ni pa to najceneje. Verjetno je veliko ceneje, če kupiš kakšno fotko iz neta, ali pa da naslovnico oblikuješ po svoje oz. ti to naredi oblikovalec.
  4. Potem sem dala knjigo lektorirat. Pri tem te opozarjam, da preveri cene lektoriranja (vse imaš na netu), ker sem jaz zadevo ful preplačala in drugič še ni bila ok narejena. Je pa tako, da nekateri knjig ne dajo lektorirat. To se odloči sama, ti pa priporočam, da če sama niste lektorica in če želiš knjige prodati v knjižnice, da jih daš lektorirat. Ker te znajo vprašati, ali je bila knjiga sploh lektorirana. Očitno tudi knjižnice dobijo ponudbe za nakup vsega boga.
  5. Nato je treba knjigo »postavit«. Pri tem gre za tehnično postavitev strani za tisk, oblikovanje naslovnice itd. Jaz sem sodelovala z eno krasno oblikovalko, ki mi je super naredila, lahko pa ti postavitev naredijo tudi v tiskarni, ki bo knjigo potem tiskala. Pri prvi knjigi je bilo pri meni tako.
  6. Potem potrebuješ ISBN kodo, (to je črtasta koda na zadnji strani), ki jo pridobiš v NUK. Ta pridobitev je brezplačna.
  7. Na koncu daš knjigo tiskat. Tudi tukaj te opozarjam, da preverite ponudbe. Jaz sem bila s svojo tiskarno zelo zadovoljna. Bili so korektni, pošteni, cena je bila ok in narejeno je bilo v roku. Priporočila sem jih še eni firmi, in tudi oni so bili z njimi zadovoljni.

Ful se razlikujejo ponudbe med tiskarnami, zato pridobi vsaj 3 ponudbe in preveri cene. Zelo dobro pa tudi razmisli o nakladi. 4 leta nazaj je bilo tako, da se je za naklado do 100 izvodov delal digitalni tisk, ki naj bi bil cenejši. Kako je sedaj moraš preverit. Višja kot je naklada, nižja je cena na izvod in ponatis knjige stane skoraj toliko kot prvi tisk. Zato res dobro razmisli, kakšni so tvoji cilji. Če želiš knjigo prodajati vedi, da boš morala v to vložiti ogromno truda in promocije. In da prodaja knjig ne gre kar tako, iz lufta, če nisi že  zelooo dobro poznana.

  1. Prodaja knjig gre tudi preko posrednikov, ki si pri tem vzamejo bolj ali manj zajeten delež. Če izdaš knjigo v samozaložbi jih kontaktiraš sama, potem pa se oni odločijo, ali ti bodo knjigo prodajali, ali ne. Nekatere knjigarne lahko kontaktiraš individualno, prav tako lahko knjige ponudiš knjižnicam. Pri tem seveda rabiš bazo knjižnic, jim pošlješ mail, potem pa vsako posebej kličeš. Ene trikrat. Vsaj. O jaaaa. 😉 In fino je, da to narediš na začetku leta, ko imajo knjižnice še frej budžete. Kasneje prodaš težje. In seveda dajo prednost poznanim avtorjem, ne tebi, ki si popolnoma neznana. Včasih želijo, da jim pošlješ v predogled ogledni izvod, ki ti ga lahko vrnejo, ali pa potem prosijo za izdajo računa.
  2. Aha, še nekaj. Če želiš knjige prodajati moraš biti s.p., a ne, ker moraš izdajati račune. Knjigo lahko sicer izdaš tudi kot fizična oseba (vsaj mislim, da jo lahko), prodajaš pa jih na črno, kar ne priporočam. In tudi v nobeno uradno ustanovo, ne knjigarno, ne knjižnico tako ne boš prišla.

Torej. Če želiš npr. izdati svojo knjižico receptov, ki je ne nameravaš profesionalno prodajati, potem priporočam, da zadevo narediš na low budget varianto. Lahko izdaš tudi samo e-knjigo, ampak če želiš tisk, lahko spustiš lekturo, če meniš, da sama pišeš dovolj dobro. Naslovnico oblikuješ sama, postavitev morda tudi lahko narediš sama, potem pa izbereš najugodnejšo ponudbo za digitalni tisk toliko izvodov kot želiš. In imaš en lep ovekovečen spomin na nekoga, ali pa lepo darilo za prijatelje.

Kaj pa, če se želiš s pisateljevanjem profesionalno ukvarjati?

Ja, to je bila moja ideja 4 leta nazaj, ampak danes ni več. Ker je prodaja knjig izredno trd posel, sploh v Sloveniji, ki je tako majhen trg. Glej, povem ti po pravici, ne da bi ti rada vzela volje, ampak tako je.

Če se želiš s pisateljevanjem profesionalno ukvarjati, je morda dobro najprej preveriti, kaj pravijo o tvojem pisanju založbe. Potem pa vidiš naprej, kako in kaj. Moraš pa vedeti nekaj. Tudi pri pisanju knjige je bistvena zgodba. In najbolj se prodajajo najbolj osebno izpovedne zgodbe. Ker se ljudje v njih vidijo in z njimi identificirajo. Na tak način si morda tudi glas nekoga, ki si nečesa ne želi ali pa ne upa povedati. Mnogim je izdaja knjige kot neka psihoterapija, ko se izpovejo o nekem svojem travmatičnem dogodku iz preteklosti (nasilno  otroštvo, zlorabe, bulimija, anoreksija …) Tudi moji blogi so bili osebno izpovedni, ker vedno pišem iz sebe in nikoli ne nakladam. In zato so bili tako lepo brani. Ampak blog je zastonj. Knjigo je treba pa kupit, a ne. 😉

Potem so tukaj še razni priročniki in knjige za osebno rast in pa kuharske knjige. Te še vedno palijo in vidim kar nekaj bolj ali manj znanih Slovenk, ki so izdale svoje kuharske knjige in knjižice z recepti in se lepo prodajajo. Ampak. Kaj je tukaj bistvo? Da so že te osebe slavne in jih Slovenija pozna. Če si pa ti ena Francka iz Zadnje vasi … A veš kaj  mislim? 😉

Tudi jaz sem bila Francka iz Zadnje vasi, ko sem izdajala svoji dve knjigi. In tudi meni prodaja ni šla nikamor. Je pa res, da v to tudi nisem vložila maksimalne energije. Ker so se stvari pri meni takrat popolnoma drugače zasukale in nisem imela prav nobene želje več, ne po pisanju, ne po prodaji knjig. No, pisanje mi je ostalo v krvi in se prepuščam svoji kreativnosti pri pisanju teh blogov za vas in pri pisanju vseh vsebin v okviru spletnega marketinga. Tudi moj brezplačni e-priročnik “Kako napisati udarne vsebine za spletno stran” sem napisala po svoje. 🙂 Ma jest obožujem pripovedovanje zgodb. Res. (Ta zardevajoč smajli.)

Če želiš knjigo kljub vsemu izdati jo lahko izdaš v samozaložbi  nato pa delaš promocijo, promocijo, promocijo. Toplo priporočam sodelovanje s profi PR- ovci, ki te »spravijo« v tiskane medije. Potem je tukaj Fb, predvsem pa osebne predstavitve. Veliko se jih dela po knjižnicah, samo so le te ponavadi zasedene vsaj pol leta v naprej.

Zadnje čase je zelo »in« sodelovanje in povezovanje med ljudmi. In tudi jaz ti svetujem, da se za prodajo svoje knjige povežeš s kakšno avtoriteto na tem področju, oziroma nekom, ki se s tem ukvarja, ali pa, ki ima veliko bazo ljudi za sabo. Seveda to ne bo zastonj, ampak zastonj itak ni nič.

In druga stvar je Amazon. Jaz z njim nimam izkušenj, ker saj pravim, profesionalno knjig ne pišem več. Ampak v tujini ga avtorji uporabljajo na veliko. Tako za e-knjige, kot tiskane knjige. Baje ima Amazon celo to opcijo, da knjigo natisne šele potem, ko ima naročilo zanjo. In da jo lahko tiska na popolnoma drugem koncu sveta (kakšna Azija in podobno), kjer so stroški nižji. Skratka Amazon je pač odlično utečen sistem in če imaš v mislih izdati knjigo v angleščini oz. drugem tujem jeziku se res pozanimaj, kako gre prodaja po Amazonu. Pa tudi za knjige v slovenščini ne škodi, če se pozanimaš.

Tako, draga moja. Taka je situacija na trgu, ampak saj veš, kjer je volja, tam je pot. In če je izdaja knjige tvoja res srčna želja, potem go for it! Samo potrpežljivo in z veliko vztrajnosti in pa seveda dobrim produktom. Brez tega ne bo nič, čeprav kakšnim kar uspeva. Recimo 50 odtenkov sive je meni ena najslabših knjig, kar sem jih prebrala in sem zato tudi prebrala le prvo. Pri drugi sem na polovici obupala. Ampak. Gospa služi milijone. Zakaj? Ker je tema pikantna (seks, seks in, a ja, sej res … seks!) 😀 in taka, o kateri si ljudje ne upajo govoriti naglas (in smo spet pri tem, kaj se prodaja). In na drugi strani ogromno promocije.

Kaj je torej FORMULA za uspeh tvoje knjige?

– ZGODBA (čim bolj pikantna, srce parajoča ali osebno izpovedna), lahko so tudi recepti ali razni priročniki za zdravo življenje, osebno rast in o duhovnosti

+ PROMOCIJA (big time)

+ POTRPEŽLJIVOST (big time)

= DOBRA PRODAJA TVOJE KNJIGE IN ZASLUŽEK 🙂

Evo, jaz sem napisala vse, kar vem, zdej pa ti napiši v komentar. Ali si želiš izdati svojo knjigo? Si jo morda že? Kakšna je bila izkušnja? Deli z nami, sigurno pride informacija prav še komu. In seveda, deli zapis s prijateljico, če meniš, da bi tudi ona rada izdala svojo knjigo.

Imej krasen dan in

Lp A

 

 

 

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.