Kako je s tvojo konkurenco? Jo spremljaš, se je bojiš ali praviš, da konkurence sploh ni?

Danes marsikoga slišim reči, da prave konkurence v resnici ni. Da smo ljudje tako unikatni, da ima vsak tak miks svojega znanja, izkušenj, osebnih lastnosti, vrednot, energije itd., da enostavno ni nikogar, ki bi mu bil podoben. In zato tudi konkurence ni. Kajti vsak privabi k sebi točno take ljudi, ki se skladajo z njim.

Jaz se z zgornjo trditvijo strinjam z zadržkom. 😉

Dejstvo je, da smo poplavljeni z vsem. Informacijami, blagom, storitvami, ljudmi in še vsem drugim, kar ni tako fajn in dobro (ala terorizem, uporaba interneta in drugih elektronskih medijev itd.) Vsega je preveč in vse je na polno, vse gre v ekstreme. Morda je to zgolj moj občutek, ampak mislim, da stanje v svetu kaže prav to.

Ravno tako je s ponudniki različnega blaga ali storitev. Veliko nas je v vsaki branži, na čisto vsakem področju. Če jaz gledam, koliko ljudi dela podobno kot jaz samo v Sloveniji, se lahko kar skrijem pod odejo in ne naredim ničesar, ker bodo itak vse naredili drugi. Resno. Na področju spletnega marketinga vsak teden odkrijem koga novega. Pa ne da ga iščem, ampak recimo dobim en spam mail (ja, nekateri, tudi tisti, ki se ukvarjajo s spletnim marketingom, še vedno pošiljajo ponudbe in maile na javno objavljene e-naslove).

In čisto čisto na začetku sem se res obremenjevala s tem. In sem hotla kar zapret štacuno. 😀 Potem pa, ko sem začela delati svoje in po svoje, sem videla, da dejansko drži to, da pridejo k tebi ljudje, ki se skladajo s tabo in tvojimi vrednotami. Samo pokazati se moraš svetu, za kar pa verjamem, da je za marsikatero izmed vas velik izziv.

Odločila sem se tudi, da bom nagovarjala zgolj ženske podjetnice začetnice ali začetnice v spletnem marketingu. Pogumna odločitev, vem, ker s tem izpustim približno 50% slovenske populacije. Ampak ni važno, tako se mi je zdelo prav, tako si želim in tudi odziv in rezultati kažejo na to, da sem se odločila prav. Ti pa prišepnem, da je v moji bazi tudi nekaj moških, ki me redno spremljajo. Tako da so svetle izjeme tudi med njimi. 😉

Še ena stvar, ki sem se jo odločila jaz in s katero sem se želela pozicionirati na trgu in s tem ločiti od konkurence je to, da ne delam vsega spletnega marketinga. Da ne učim vsega in da tudi ne znam vsega. Pa tudi en človek ne more znat vsega odlično, ane.  Oglaševanje na Google AdWords in Google AdSense sta področji, v kateri se ne bom spuščala. Sta mi čist preveč tehnični. Enako velja za vse analitike, tudi Google Analytics, ker, resno, nisem tehničar. Čeprav Google Analytics uporabljam, ampak ne tko v globino. Je pa to ena redkih tehničnih stvari, ki me zanima in se čist zna zgodit, da se v prihodnje izobrazim tudi v tem. Tudi SEO (razen SEO pisanja) bo stvar, ki bo ostala daleč stran od mene. Imamo (moške) strokovnjake za to 😉 . S socialnimi omrežji (razen Facebooka in delno Instagrama) naj se ukvarjajo drugi …

Jaz pišem. In učim pisanje pa zraven še kaj malega Facebooka in E-mail marketinga. To je to.

Jasno pozicioniranje na trgu te bo ločilo od konkurence. In s tem delno potrdilo, da konkurence v klasičnem smislu ni. Je pa veliko takih, ki delajo podobno kot ti in sigurno bodo področja, kjer se pokrivate. Vidim pa, da se vedno več ljudi iz iste branže, ki so dejansko konkurenti med sabo, povezuje. In čist ziher sem mnenja, da je povezovanje vedno boljše kot tekmovanje.

Še ena stvar, ki bi jo rada povedala pri tem, pa je bolj duhovne narave.

Konkurence se ljudje bojimo zato, ker mislimo, da nam bo vzela naše kupce. Ok, zdej sva že prišli do tega, da ti TVOJIH potencialnih kupcev, tistih, ki so s tabo zaradi tebe, ne more nihče vzet. Ker bodo kupili od tebe, ker zaupajo tebi. To je enako kot s prijatelji. Je pa še duhovni vidik tukaj, ki pravi, da je obilja dovolj za vse, tako kot je naravnih dobrin dovolj za vse, če se jih uporablja po pameti, zmerno in pravično.

V to, da je obilja dovolj za vse jaz ful verjamem. Pa me včasih stisne, tudi mene, ne da ne, ko vidim, da je kakšna »moja« šla drugam. Ampak potem v resnici ni bila »moja« kajne? In če nekdo ne kupi od tebe je vzrok zgolj in samo to, da ti še ne zaupa dovolj. In moraš še bolj delati  na tem in dati še več.

Vse, kar sem zgoraj napisala velja bolj za osebne, storitvene dejavnosti.

Pri klasični prodaji produktov med podjetji bi rekla, da je še vedno dobra stara konkurenca. (No, vsaj tako vidim iz prve roke). Ni nobenega sodelovanja in povezovanja, marsikdaj si konkurirajo tudi še s ceno (kar v skrajnih primerih lahko privede do cenovnih vojn, kjer izgubljajo vsi.) Pa dumping pa … ja je trd boj za trg. Čeprav. Če pogledaš malo globlje, če malce bolj odpreš oči vidiš, da posel dejansko delajo ljudje. In da tudi če gre za B2B poslovanje, se odločajo vedno ljudje. Morda nabavniki v oddelku, morda tisti za mašino, delavci. In tudi  tisti, ki prodaja je človek. In če se ta dva ujameta, se zgodi kemija. In se zgodi visoka prodaja. Ampak tega ne govorim na glas, ker stari zakrneli direktorski mački tega itak ne bodo želeli slišati. No, ampak oni itak niso moja ciljna publika, aneda. 😉

Ljudi, ki delajo podobno kot ti je fino spremljat, ni pa fino z njimi tekmovat ali se z njimi obremenjevat.

Jaz sem od vseh teh, za katere vem, da delajo podobno kot jaz, izluščila nekaj dobrih, ki jih spremljam in čist priznam, se od njih marsikaj naučim. In vsaj za nekaj od teh vem, da spremljajo mene. In to je čist ok. Ker te po moje tudi to žene naprej, ti je motivator in spodbuda, ko vidiš, kaj je naredil nekdo drug ali s čim je uspel. Potem lahko uspe tudi tebi, kajne? Pot je odprta, kako boš hodila po njej je pa tvoja odločitev. In samo od tega je odvisen tvoj uspeh, samo od tebe in nikogar drugega, tudi če delajo isto kot ti.

Kako pa je s tvojo konkurenco? Tole pa dvomim, da bo kšna napisala v komentar. 😉 Ampak če imaš dovolj poguma napiši, kako se ti soočaš s tem in kakšno mnenje imaš ti. Se strinjaš, da konkurence dejansko ni? In seveda, deli zapis s prijateljico. Morda ji reši kakšno neprespano uro obremenjevanja z drugimi. 😉

 

Imej krasen dan in

 

LP A

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.