Optimizacija spletne strani

Kako priti na prvi dve strani v brskalniku in kako postati viden?

Optimizacija spletne strani (SEO) je tisti postopek, ki ti omogoča, da prideš na prvi dve strani v brskalniku.

To je vprašanje, ki sem ga prejela od ene izmed vas in ki mi je bilo odlično izhodišče, da malo obnovim znanje SEO.

Namreč skoraj eno leto je že, odkar smo delali optimizacijo spletne strani www.konjenistvo-peterlin.si. Jaz sem prispevala tekste, Gorec d.o.o. pa off site optimizacijo. Tomaž Gorec je bil lansko leto tudi moj mentor glede optimizacije spletne strani, saj sem se je učila (tudi) od njega. Moram pa povedat, da optimizacija spletne strani Konjeništvo Peterlin in teksti na strani niso popolnoma optimalni. Pri tem sem morala upoštevati želje lastnice strani, jaz pa bi naredila malo drugače.

Optimizacija spletne strani se v grobem deli na on site optimizacijo in off site optimizacijo. On site optimizacija spletne strani je tista, ki se naredi na sami strani, off site optimizacija pa se dela izven spletne strani (npr. pridobivanje zunanjih povezav).

V off site optimizacijo spletne strani se ne bom spuščala, ker je res zelo tehnično področje in tudi ni preveč enostavna. Če je ne delaš prav (na primer, če zunanje povezave pridobivaš prehitro) in Google to zazna te lahko krepko kaznuje. Tudi tako, da tvoje spletne strani sploh ne prikazuje več, ali pa tako, da te porine nekam globoko, globoko zadaj v seznamu zadetkov. Ve pa se, da če te ni na prvi strani, te ni skoraj nikjer. Zelo zelo redki iskalci namreč pregledujejo zadetke od 2. strani naprej.

Če nisi res pravi strokovnjak za off site optimizacijo spletne strani ti zelo priporočam, da si za to najameš strokovnjaka. Je pa res, da te zadeve niso poceni, niti ne smejo potekati hitro. In tudi ko si enkrat na visoki poziciji v seznamu zadetkov, je treba potem to pozicijo vzdrževati.

Mi smo za Konjeništvo Peterlin delali optimizacijo spletne strani na 3 besede. Vedeti morate, da pred novo spletno stranjo z narejeno optimizacijo, le te ni bilo nikjer v seznamu zadetkov. Pa so konjeništvo z dolgoletno tradicijo, na vrhunski ravni in eni izmed najboljših v Sloveniji.

Na eno besedo smo prišli zelo hitro na prvo mesto. Ampak sumim, da je pri optimizaciji spletne strani na to besedo prišlo do napake in da smo od Googla kaznovani (ker spletne strani na to besedo ni več nikjer). Kljub raziskovanju zadevi žal nismo prišli do dna. ?

Z drugo besedo smo počasi napredovali do tretjega mesta v seznamu zadetkov, z eno pa smo doživeli lep uspeh in  prišli na prvo stran. Na to besedo je še danes visoko, pa se z optimizacijo spletne strani ne ukvarja več nihče. Če želiš ohranjati visoko pozicijo, jo moraš ohranjati in optimizacijo spletne strani tudi plačevati na mesečni ravni. Optimizacija spletne strani je malce negotov postopek, kjer težko predvidiš točen rezultat, tudi če si še tak strokovnjak. Google se namreč proti njej bori in neprestano spreminja pravila, tako da je treba to področje neprestano skrbno spremljati. Ampak, kot sem rekla, v off site optimizacijo spletne strani se jaz ne spuščam.

On site optimizacija spletne strani pa je bolj  moje področje saj vključuje … ugani kaj? … tekste, ja!  In ker jaz lahko napišem zgodbo na katerokoli temo, lahko napišem tudi optimiziran tekst na katerokoli besedo, pa bo tekst še vedno berljiv. Ja, optimizacija spletne strani je lahko tudi zabavna. No, vsaj meni. ?

Glede optimizacije spletne strani sem osvežila znanje z brezplačnim spletnim predavanjem, ki ga je predaval Tomaž Gorec in ga najdete tukaj 

Tomaž zelo jasno in enostavno razjasni osnovne pojme in če te zadeva bolj podrobno zanima, ti res priporočam, da ga poslušaš. Jaz, priznam, sem ga nehala poslušati, ko je začel razlagati off site, ker se z njo res ne bom ukvarjala. Ampak, če te zanimajo osnovni pojmi potem ga le poslušaj do konca.

Tukaj bom navedla samo nekaj ključnih sestavin on site optimizacije spletne strani, ki jih navaja Tomaž (mimogrede, tudi danes še poslovno sodelujeva, da ne boste rekli, da sem nespoštljiva, da mu rečem, kar Tomaž. ?)

  1. Ključna beseda mora biti v naslovu strani
  2. Gostota ključne besede v tekstu mora biti med 1,5 in 2% besedila
  3. Uporabnega teksta mora biti čim več (najmanj 600 besed, če pa vaša spletna stran konkurira tudi tujim spletnim stranem, kjer je konkurenca večja, pa tudi do 2000 besed)
  4. H1 (to je prvi naslov na strani) naj se začne s ključno besedo
  5. Uporabljaj H2 oznake (to je drugi, tretji naslov ali več), pri kateri je lahko poleg ključne besede tudi več teksta
  6. Ključna beseda mora biti v url naslovu (smo ključna beseda, brez dodatkov)
  7. Slike morajo biti poimenovane po ključni besedi
  8. V meta opisu naj bo ključna beseda 2x. Na začetku in potem še 1x. Meta opis naj ne bo daljši od 160 besed.

Verjamem, da tistim, ki se z optimizacijo spletne strani ne ukvarjate, ta tekst ne bo preveč zanimiv ali pa ga ne boste preveč razumele. Zato se tudi jaz ne bom spuščala preveč v podrobnosti. Kar želim še poudariti tukaj je, v katerem primeru pride optimizacija spletne strani kot marketinško orodje sploh v poštev oz. v katerem primeru je stroškovno smotrna predvsem za mala podjetja in podjetja na začetku?

Ker se cena enkratne on site in off site optimizacije spletne strani giblje okoli 500 eur (to je res zgolj okviren strošek, za točne informacije se obrni na izbranega ponudnika, morda se da narediti tudi za manj denarja) k temu pa je treba še dodati strošek za članke, (ki jih mora biti na strani čim več) in pa potem mesečno vzdrževanje pozicije, katerega cena je odvisna od tega, kako konkurenčna je beseda (koliko ljudi jo išče in koliko je podjetij, ki si konkurirajo na to ključno besedo), je to kar visok strošek za eno malo podjetje, ki svoj posel šele začenja.

Zato je po mojem mnenju optimizacija spletne strani smotrna takrat, ko opravljaš tako dejavnost, ki jo ljudje veliko guglajo (torej iščejo informacije o tem z iskalniki). To so na primer vsa mizarstva, menjava gum, oken, vsa taka tehnična opravila, popravila. Jaz bi jo predlagala tudi za zobozdravnike in pa razne psihoterapevte in tiste, ki se ukvarjajo s svetovanjem na področju takih bolj občutljivih osebnih tem. Tega, da rabi na primer nekdo svetovalca s področja prehranskih motenj, psihologa, psihiatra kakorkoli, ljudje ne razglašajo okoli in raje poguglajo, če je kje omenjeno, da je kakšen dober.

Nova podjetja imamo tudi frišne spletne strani, kar stricu Googlu tudi ni preveč všeč. Je namreč gospod, ki ima rad tradicijo in rabi veliko dokazil, preden te uvrsti visoko.

Optimizacija spletne strani torej za mala, nova podjetja, s.p -je, oneman bande ni ravno stvar, ki bi jo predlagala kot prvo. Razen če imaš veliko začetnega kapitala (predvsem denarja) in malo časa. Potem je pa super, ker samo plačaš in ti vse delajo drugi. ?

In še en namig. Še lansko leto sem z orodjem Google Keyword Planner, ki se ga uporablja za Google AdWords kampanje oglaševanja na Googlu – (to so tisti zadetki, ko nekaj iščeš v Googlu, ki se pokažejo čisto na začetku strani in piše spodaj oglas (glej sliko) veselo čekirala, koliko je iskanj na posamezno ključno besedo. Brezplačno.

Potem pa so pri Googlu to opazili in sedaj zadeva ni več na voljo brezplačno. Dobiš samo rezultat v nekem razponu, na primer od 0-100 iskanj ali pa od 100- 1000, kar ti ne nuca baš. Zagnati moraš Google AdWords oglaševalsko akcijo (baje da je lahko tudi le za 1 eur) , potem pa so ti na voljo točni podatki.

Kaj torej meniš o optimizaciji spletne strani? Bi jo uporabila kot marketinško orodje? Napiši v komentar! In pa … a uganeš na katero besedo sem optimizirala ta tekst? ? Tudi to napiši v komentar. Me prav zanima, če boste uganile. 😉 In seveda, deli zapis s prijateljico, morda ji pride prav en zapis napisan tako, osnovno, da je razumljiv tudi nam, khm, netehničarjem. ?

 

Imej krasen dan in

 

LP A.

 

 

 

[social_share show_share_icon="yes"]
Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.