7 korakov s katerimi boš hitro in enostavno opravila tržno raziskavo med svojimi potencialnimi strankami in jih s tem spoznala u nulo

V prejšnjih nekaj zapisih (recimo tukaj) sem znova in znova poudarjala in razlagala, kako je pomembno, da določimo svojo tržno nišo in poznamo potrebe naših strank. In verjetno se ti je porodilo vprašanje, ja kako pa naj to izvem?

Vprašanje je na mestu in tudi sama bi imela z njim kar precej težav, če ne bi marketinga že študirala na diplomskem in podiplomskem študiju ekonomije. Zato verjamem, da vam je to, če niste doma v ekonomskih vodah, kar malce skeri. Ampak nč bat, bomo šle po vrsti. Korak za korakom. 🙂

  1. Najprej moraš razmisliti, kdo in kje so tvoje potencialne stranke. Pri meni so to recimo ženske stare tok in tok …Problem nas, ki šele začenjamo je mnogokrat v tem, da nimamo neke velike baze ali Facebook prijateljev, ali obstoječe e-mail liste in smo zato v zagati, kje sploh dobiti ljudi, da jih nekaj vprašamo? Jaz sem se pri tem vseeno obrnila na moje Fb prijatelje, ki pa sem jih prej selekcionirala, da sem spraševala res samo tiste, ki spadajo v mojo skupino idealnih strank. Moškim nisem pošiljala vprašalnika. Zato ti predlagam, da se obrneš na svoje Fb prijatelje, morda znance in tiste, ki jih osebno poznaš. Če tudi tega nimaš lahko anketni vprašalnik daš na svojo spletno stran in potem s Fb oglasi povabiš ljudi, da ga izpolnijo. Tretja opcija je, da se včlaniš v kakšno Fb skupino, kjer meniš, da se nahajajo tvoje potencialne stranke in sestaviš enostaven vprašalnik in ga objaviš tam … Vsekakor boš najboljši odziv imela od ljudi, ki te vsaj malo poznajo.
  1. Ne pozabi dati nekaj v zahvalo. Glejte, bodimo odkrite, nikomur se baš ne da izpolnjevati ne vem kako dolgih in globokih vprašalnikov. Zato je lepo, če ponudiš nekaj v zahvalo za to. Jaz sem ponudila brezplačen odgovor na eno njihovo pereče vprašanje in moram rečt, da so bili odzivi zelo pozitivni (nekaj jih najdeš tukaj) Torej darilo! Lahko daš brezplačen nasvet, lahko podariš nek svoj izdelek manjše vrednosti, naj bo nekaj, kar je res tvoje. Tako pokažeš spoštovanje in garantiram ti, da bo odziv zato večji.
  1. Ne bodi potrta, če odziv ne bo ravno 50%. Povprečno pri raziskavah je, da je odziv okoli 10%, kar je več, je že zelo ok. In reprezentativni vzorec odgovorjenih vprašalnikov bi moral biti najmanj 100, kar pomeni, da bi morala vprašati cca. 1000 ljudi. Jaz iskreno povem, da se mi zdi to za enega začetnika precej nerealno in če bi hotela res dobiti 100 izpolnjenih vprašalnikov, bi po mojem mnenju šlo za to ogromno časa in denarja. Ne vem, odloči se sama. Jaz nisem dobila nazaj 100 vprašalnikov, pa sem kljub temu lahko izluščila, kje vas čevelj žuli in kakšno pomoč potrebujete. Seveda pa se lahko raziskava kadarkoli ponovi. Ko se baza poveča jih vprašaš še enkrat … raziskovanje potreb svojih strank bi moral biti on-going proces, predvsem pa nujna stvar pred vsakim lansiranjem in kreiranjem novega produkta.
  1. Sestavi jasen in enostaven vprašalnik. Ja, tukaj boste popolne začetnice morale malce bolj razmisliti, ali pa bi znale imeti pri tem težave. Če želiš, mi piši na alenka@amarketng.si in ti pošljem moj vprašalnik, da ga boš imela za vzorec.
  1. Začni vedno najprej z enim splošnim vprašanjem, kjer že takoj narediš prvo selekcijo tistih, ki odgovarjajo. Na primer moj je bil: » Ali že uporabljaš katero od oblik spletnega marketinga« s katerim sem tiste, ki so odgovarjale takoj ločila na tiste, ki ga že izvajajo in tiste, ki ne, in sem nato vprašanja temu prilagodila (naredila sem zanko v vprašalniku). Zaključi vedno z demografijo (spol, starost, izobrazba …) kar ti je pomembno. In seveda z zahvalo in darilom.
  1. Bistvo vprašanj morajo biti vprašanja glede tega, kaj so njihove želje, potrebe, frustracije in podobno, kje imajo tvoje potencialne stranke problem, ki ga ne znajo rešiti. Ta vprašanja naj bodo tudi odprtega tipa, torej da lahko same pišejo, da jim ne boš z vnaprej pripravljenimi odgovori in možnostmi sama sugerirala odgovora. Tukaj znaš biti presenečena, zato pusti, da pišejo same.
  1. Za izvajanje spletne ankete uporabi orodja, ki so temu namenjena. Lepo prosim, ne pošiljaj natipkanih vprašanj v mailu, ali pa celo v word dokumentu. Nikomur se ne da na to odgovarjati. Na voljo je nekaj brezplačnih in zelo enostavnih orodij na to temo, recimo SurveyMonkey je ena zelo znana. Ampak. Ni popolnoma brezplačna. Brezplačno je na voljo le vprašalnik brez zank, torej delitve vprašanj glede na predhodni odgovor. In to ti po moje ne bo zadostovalo.

 

Zato sem jaz izbrskala Google Forms!  Aaaa 😀 Super, krasna in enostavna zadeva, za katero moraš imeti samo Google račun (kar ga verjetno itak ima že večina od vas, če imate Gmail). In brezplačna tudi z zankami!  Tvoj vprašalnik lahko pošlješ po mailu, v zasebno sporočilo preko Facebooka … Edino pazite, da ne naredite enake napake kot sem jo jaz. Jaz sem poslala vprašalnik vsem naenkrat v njihov Facebook box, pri tem pa nevede kreirala skupinski pogovor. In tako je vsaki piskalo, ki mi je karkoli odgovorila … (shame on me 😉 ) Ja, tudi jaz ga kej pobiksam, ampak to z veseljem delim s tabo, da ga ti ne 😉 Zato pošlji vprašalnik vsaki posebej, kar sicer zna biti malo zamudno, a kaj češ. Vprašalnik se ti nato shrani v tvoj Google drive in ga imaš na voljo kadarkoli za ponovno pošiljanje. 

Z rezultati vprašalnika boš spoznala svoje stranke. Z vprašalnikom boš pomagala tudi njim, saj s tem ko odgovarjajo tebi, odgovarjajo tudi sebi in si razčiščujejo stvari v svoji glavi. Pa še darilo bodo za to dobile. In z rezultati vprašalnika boš dobila njihove besede, s katerimi opisujejo svoje težave.

Zakaj misliš, da je v naslovu mojega e-priročnika beseda »udarne vsebine«? 😉 In naj ti namignem, da ga sploh še nisem začela zares tržiti, pa sem že dosegla svoj prvi cilj glede velikosti moje baze. Zato res, posveti se temu. Je pomembno in deluje.

Spodaj v komentar pa mi napiši ali že izvajaš svojo raziskavo? Si jo izvedla kdaj v preteklosti? Kakšen je bil odziv? Deli svoje izkušnje z nami. In seveda, deli ta zapis s prijateljico, če meniš, da ji bo prišel prav. 

Imej krasen dan in

lP A

[social_share show_share_icon="yes"]
Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.