Hmmm … A tebe tud moti, če ti nekdo v svojih marketinških aktivnostih laže?

 

V enem svojih prejšnjih zapisov sem ti omenila t.i. launche (mater, ne vem kako naj to poslovenim, ker enostavno ni slovenske besede za to). Pa rečmo lansiranje produkta ali storitve na trg.

O tem sem enkrat že pisala in sem zdej ful razmišljala, pa kaj hudiča mene pri teh launchih tok moti? Zakaj tok razmišljam o tem in se sama pri sebi razburjam? Ker če te nekaj od zunaj razburi, to pomeni, da je sprožilo nekaj v tebi. In kaj v bistvu mene briga, če nekdo izvaja neko marketinško tehniko, ki meni ni? Pač je jaz ne bom delala in je stvar zaključena!

Tako jaz tuhtam in tuhtam (ker če me nekaj žre pol tuhtam tok časa, da pridem do rešitve, taka sem, tud če traja včasih leta in leta, da kej stuhtam 😀 ) in mi kapne s knjigo! Ja, berem Pogovore z Bogom (Donald Neal Walsch) in ne, knjiga nima prav nič veze s »cerkvenim« Bogom ima pa veze z duhovnim Bogom, v katerega pa seveda verjamem, samo da mu jaz rečem Univerzum. Skratka.

Berem drugo knjigo, kjer govori na splošno o svetovnih problemih in rešitvah. In govori o tem, da je edina rešitev premik v zavesti ljudi in da dokler se ta premik ne bo zgodil, potrebujemo vodenje. In kako ljudje bogatijo na račun drugih in kako niso pripravljeni nič dati. Kako bi morali delovati v skladu s svojo resnico. Pa še precej tega je s čimer se jaz globoko strinjam.

Ampak vse to skupaj je pripeljalo do tega, da sem ugotovila, da me blazno moti, če imam občutek, da nekdo nekaj dela zaradi manipulacije. In sploh če nekdo za dosego svojega cilja čisto mirno laže. In to se dela v teh launcih in zato me tako zelo motijo. Da o zasuvanju z maili sploh ne govorim. Mislim, da sem zadnji dan dobila ene 8 mailov, skoraj vsako uro, za znoret. Od vseh sem že zdavnaj odjavljena, samo od enega ne, in ravno ta dela potem še launche za druge in … ah ja. Imam pa zdej en poseben mail za tole pa naj ga filajo kukr čjo.  😉

Sistem launchinga nove storitve ali produkta na trg se je spomnil nek Američan in ga sedaj blazno uspešno trži že ene 15, 20 let. To je prav sistem, po korakih, formula, kako lansirati nov produkt na trg. Pri tem gre za visokocenovne produkte, katerih cena je ponavadi vsaj 497 eur oz. usd, še večkrat pa 997 ali 1997 usd. Poslužujejo se ga mnogi (sploh Američani), vedno bolj pa je razširjen tudi v Sloveniji (predvsem med tistimi, ki imajo (mo) ameriške mentorje).

Gre za sistem 4 videov, v katerih v prvem govorijo o sebi, svoji bolj ali manj tragični zgodbi, kako so bili na tleh in revni in bogi in so potem vstali kot Feniks in sedaj služijo milijone. Ja, zdej sem mal cinična, vem, zato ker čist vsi govorijo isto. In ker se tudi ob tem sprašujem, koliko je sploh resnično. Koliko je resnice v tem.

Vedno je za velik premik pri nečem potreben velik ruker. In vsi imamo kakšno bolj ali manj težko življenjsko preizkušnjo za sabo, tudi jaz. Ampak mi na kraj pameti ne pade, da bi o tem govorila javno in to izkoriščala za svojo promocijo, sploh ko gre za kakšne zelo osebne zadeve, v katere so vpletene tudi druge, še žive osebe.

Res je, da je za to, da sem odšla na svojo pot bila v veliki meri »kriva« nenadna smrt mojega atija, ki me je res šokirala in mi pokazala, kako je življenje minljivo. Da ni za zgubljat časa v stvareh, ki te bremenijo. Ampak to povem in iz tega ne delam velike drame, sploh pa o tem ne govorim znova in znova v bolj ali manj izpiljeni različici. Mislim, da sem povedala v svoji prvi knjigi in to je to. Kot razlog, zakaj sem začela pisati knjige. Pa če smo čisto odkriti. Poznam mnoge, ki jim je že umrl vsaj eden od staršev in iz tega ne delajo velike drame. To je življenje, in hvalabogu, da sem ga imela vsaj 33 in ne recimo samo 15 let. ♥

V drugem videu zopet ponovijo precej tega, kar so povedali v prvem in dajo tudi kakšen koristen nasvet ali dva. Mislim, da je v tretjem še največ resnične dodane vrednosti, ki pa je vedno zelo skrbno dozirana, da je ni preveč, da ti da samo malce okusa, da potem kupiš celoten produkt. V četrtem videu nato sledi ponudba, po zgoraj navedenih cenah in z ogromnim številom bonusov, ki jih mnogokrat potem sploh ne prejmeš. Ponudba je časovno omejena, ampak brez skrbi, tudi ko boste prejeli mail »zadnja priložnost, potem je možnost izgubljena za vedno«, bo temu ziher sledil še najmanj en, še raje pa dva, ko bo vpis zopet možen zaradi tehničnih težav, ki seveda spet niso resnične.

Prvič sem tudi jaz nasedla, ko še nisem poznala sistema. Ko pa je kmalu zatem to naredila še ena druga oseba s popolnoma istimi besedami … Podobno izpiljen imajo tudi sistem prezentacij v živo, ko jokajo točno na določenem mestu. Ja boh pomagi no. Zopet pri kakšni svoji bolj ali manj tragični življenjski preizkušnji. Ne vem, a mislite, da to vadijo doma pred ogledalom?

Meni je vse to ena velika, velika manipulacija z ljudmi. In ne, cilj ne opravičuje sredstev. Učijo namreč tudi to, da če ti veš, da je tvoj produkt najboljši, potem lahko, oz. celo moraš za prodajo le tega uporabiti čisto vsa možna in razpoložljiva sredstva. Ker s svojim produktom tako pomagaš ljudem, da ga enostavno morajo imeti. Ampak ob tem očitno predpostavljaš, da so ljudje neumne in naivne ovčke, ki ne vedo, kaj rabijo in kaj je dobro zadnje, zato jim moraš ti, s svojimi bolj ali manj manipulatorskimi psihološkimi prijemi to pokazat, in povedat, da jim bo tvoj produkt rešil življenje in da bojo z njim služili milijone. Tako kot oni.  

Res, res ne maram, da kdo manipulira z mano in da mi laže v svojih marketinških aktivnostih. Ker s tem izgublja prav vso kredibilnost pri meni. Ker se vprašaš, o čem drugem še laže? Morda pa še kaj drugega ni tako, kot govori, da je? Morda pa produkt sploh ni tako dober, kot bi moral biti? Kar je po mojem mnenju škoda, ker so tako vpeti v ta sistem, da se morda zadaj res skriva odličen produkt, v katerega pa ne bom zaupala ravno zaradi marketinga, ki ga izvajajo glede njega. In konec koncev, zakaj pa je sploh treba lagat? Pač poveš kot je, a ni tko? Al se s tem izgubi tisti psihološki moment nujnosti nakupa zdaj? Jaz verjamem, da ga je treba ustvariti, samo potem, če rečeš, da je ponudba omejena, naj bo res omejena. In ko gre adijo, gre adijo. Do naslednjič. Po moje ti tako stranke zaupajo in vejo, da če si nekaj rekel, se boš tega držal, ne pa, da boš svojo besedo vsakič znova požrl. Ne vem no. Ali pa jaz res nisem za ta planet in nikoli ne bom imela milijonov. Ti šment! 😀

Vse tole sem prvič doživela na lastni koži lansko leto, ko sploh nisem vedela za kaj gre, ampak me je zasuvanje z maili in bombastični naslovi tako šokiralo, da sem že takrat o tem pisala in posledično tudi zaradi tega izstopila iz enega programa. Potem sem se šla učit drugam, kjer sem dodobra spoznala tudi launche in mi seveda sedaj niso prav nič bolj všeč (kar sem tudi v ta novi skupini povedala). Ampak tokrat sem si tudi mislila, vzela bom, kar mi nuca, drugo pač ne. Saj mi ni treba biti ovčka, ki slepo sledi vsemu, kar uči njen učitelj. Zato sem tudi vam že večkrat omenila. Vse kar pišem … vzemite, kar vam služi, drugo spustite!

Kaj pa ti? Si že doživela ali opazila to, da kdo v svojem marketingu čisto mirno laže? In, a te so sploh moti? Napiši v komentar, res me zanima, kaj menite drugi. In seveda, deli zapis s prijateljico, naj pokomentira še ona. Morda pa nisem samo jaz »iz lune« in nas je veliko takih, ki verjamemo, da se da marketing delati tudi na etični način. Če ne drugega lahko pa lahko midve s tem začneva, a ne? 🙂

Imej krasen dan in

 

lP A

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.