Za koga je in za koga ni primeren spletni marketing

Spletni marketing ni za vsakogar. Ne bom govorila o velikih podjetjih, kjer imajo lahko za vsako stvar zaposleno eno osebo, ki se potem ukvarja le s tem. Na primer nekdo skrbi za socialna omrežja, (pa morda tudi tukaj ne za vse, ampak morda le za Fb in Instagram, nekdo drug pa Snapchat, Twitter itd.), nekdo drug za SEO, spet tretji piše bloge in četrti skrbi za e-mail marketing. Ko imaš na voljo veliko sredstev in ljudi to ni problem.

Problem nastane, če si one man band in sama za vse, z omejenimi časovnimi in finančnimi resursi.

Ena izmed prednosti spletnega marketinga je ta, da lahko veliko narediš sama in ti za to ni treba plačevati. Ampak. Potem moraš imeti čas za to in vsaj malo veselja do pisanja. Brez tega boš zelo težko.

Sestavine spletnega marketinga sem naštela že v mojem brezplačnem priročniku na strani 23 (če ga še nisi prebrala si ga prenesi TUKAJ).

Še vedno trdim, da je dobra, uporabna in učinkovita spletna stran osnova vsakega resnega biznisa. Vse o tem, kako narediti tako stran sem tudi napisala v mojem brezplačnem priročniku (mater, je uporaben, a ne 😉 ) še več, s konkretnimi primeri in analizami spletnih strani, ter posebnim poglavjem o bloganju (na vašo željo) pa pripravljam v mojem spletnem tečaju, ki prihaja jeseni.

Iz tega kaj me sprašujete, ko me kontaktirate, vidim, da marsikdaj še ne veste čisto točno zakaj sploh imate spletno stran in čemu je namenjena. Imate jo, ker mislite, da jo morate imeti. Včasih celo slišim, da spletna stran sedaj itak ni več tako zelo pomembna, ker bo oseba uporabila druge kanale. Hmmm. Ob tem malce zastrižem z ušesi, priznam. Ne vem, kako je pri tebi, ampak jaz za pridobivanje informacij še vedno, in vedno bolj, in, mislim, tukaj sploh ni debate, uporabljam Google. Guglam ja. In pri tem verjetno ni treba preveč poudarjati, da Google ne mara starih spletnih strani, kjer se nič ne dogaja, kajne?

Tako da se s tem, da je spletna stran itak nekaj, čemur sedaj ne bomo posvečali pozornosti, ker imamo druge kanale, absolutno ne strinjam. Sploh za to, ker imaš lahko lepo, učinkovito, enostavno in funkcionalno spletno stran za res majhen denar. Potem pa samo poskrbiš, da se na njej vsaj 1x na teden kaj zgodi. No, vsak po svoje.

Spletna stran je torej osnova spletnega marketinga in za nekatere je tudi to dovolj. Ker se enostavno nimajo časa ukvarjati z drugimi stvarmi, ali pa, ker jim je to enostavno zoprno. Ne se silit v nekaj, če ti ni, samo zato, ker misliš, da moraš, ali pa zato, ker to delajo vsi. Če ti prodaja lepo teče brez tega, da uporabljaš socialna omrežja in pišeš bloge, potem je to super! Morda zelo dobro funkcioniraš preko klasičnih kanalov, kot je promocija na sejmih, morda imaš v kakšnih revijah plačane oglase, moda pa si enostavno že toliko časa na trgu, da te ljudje priporočajo in gre promocija zgolj od ust do ust. Vse to je seveda ok.

Če pa želiš in če imaš vsaj malo veselja do pisanja, potem pa je škoda, če ne uporabljaš vsaj nekaterih prvin spletnega marketinga. Če res ne maraš pisat, potem pozabi in se ne matraj. Lahko pa najdeš koga, ki bi pisal zate, čeprav jaz priznam, da to res nerada počnem. Trdim namreč, da je pisanje energija in da se lahko pokažeš taka, kot si, le tako, da pišeš sama. To se čuti. Zato jaz ne pišem za druge, razen v zelo izjemnih primerih, morda zgolj kot ideja, namig ali kaj podobnega.

Žal mi je, ko vidim, da je večina podjetij, ki se ukvarjajo s spletnim marketingom ravno iz področja marketinga. Upam, da je to le moja »poklicna deformacija« in da to vidim zato, ker tudi sama delujem v tej panogi in me druge zadeve ne dosežejo. Je pa nekaj super primerov, ki sem jih zasledila, ki uporabljajo nekaj, ali pa kar vse prvine spletnega marketinga zelo, zelo dobro.

Ena kategorija so razne spletne trgovine (nekatere so na tem področju res »tate mate« in iz e-mail marketinga ustvarjajo tudi do 40% prihodkov. Top!). Je pa res, da imajo več zaposlenih in se vsaka od njih osredotoča le na eno prvino in krije le e-mail marketing (na primer).

Potem je bila ena prevajalska agencija, ki mi je poslala svoj e-mail (ja, na slepo oz. cold call kot se temu reče –ok no, lahko bi rekli tudi spam po domače). 😉  Ampak sem bila nad njihovim mailom in blogi tako navdušena, da sem jim celo pisala in jih pohvalila. Glede na to, da gre za prevajalsko agencijo, ki se ukvarja tudi in predvsem s slovničnimi pravili, ki, bodimo pošteni, znajo biti zelo dolgočasna, so bili njihovi maili in blogi zabavni, zanimivi, vsebina in pravila pa prikazana na res duhovit in človeku prijazen način. Tudi njihova spletna stran je sveža in igriva, my kind of style, itak. Je pa res, da to morda ne sede vsakemu in da bi nekdo od neke prevajalske agencije pričakoval več strogosti in resnosti. No, tak gre pač drugam in ni njihova ciljna publika, kajne?

Skoraj vsak biznis bi se lahko tržil s spletnim marketingom. Poznam primer tujega podjetja iz strojne industrije, ki izvaja zelo profi e-mail marketing, še celo posebej za stranke in posebej za zaposlene (so pa veliko, mednarodno podjetje). Prisotni so tudi na socialnih omrežjih, tako da, ni da ni. Ampak spet. Imajo zaposlene za to.

Pri malih podjetnicah jaz vidim veliko priložnost pri vseh osebnih storitvah od kozmetičnih, ličenja, masaž, pedikur … Joj, koliko je to tem, o katerih bi lahko pisale. Ampak pri vas je problem v tem, ker same vse fizično delate in verjamem, da če si cel dan na nogah, kjer pedenaš druge, nimaš ne volje, ne energije, da bi zvečer še pisala. Ampak možnost je res super, samo tok da veš.  😉 Vse živo lahko pišeš, od praktičnih nasvetov, kako se naličiti v 5. minutah, do nasvetov za hitro večerno samomasažo stopal (če nimaš moža, ki bi za to skrbel 😉 … Pri teh panogah, kjer uporabljaš veliko izdelkov, je to tudi odlična priložnost za to, da preko svojega bloga oglašuješ izdelke in se s podjetji za to dogovoriš (predpogoj za to pa je seveda dovolj velika branost tvojih vsebin). Ampak to je že drugo področje, profi bloganje, o katerem več kdaj drugič.

Tudi vsa čistila, praški in podobno za gospodinjstvo, so odlična panoga za spletni marketing. Facebook je lahko super uporaben, ker so ciljna publika v večini primerov končne uporabnice, ki so tudi na Facebooku in jih tam z lahkoto dosežeš. In bloganje. Ah, spet neskončno možnosti za tedenske zapise. Od uporabnih nasvetov, do naredi si sam, raznih študij o naravnih proizvodih …

To, da izhajam in sem tudi sedaj v zelo podjetniški družini sem ti že povedala, kajne? Mislim pa, da še nikoli nisem javno povedala, da je moj ati zadnjih 15 let svoje kariere izdeloval bio mehčalec za gospodinjstvo. Ja, s tem je začel že v devetdesetih letih in bil že takrat pred časom, ko bio in eko zadeve sploh še niso bile tako popularne. Kot študentka sem mu veliko pomagala in limala etikete na embalažo, ker sem bila pri tem veliko bolj spretna kot on. Ponavadi sem se po predavanjih, s kolesom ustavila v njegovi delavnici, ki je bila le 10. minut oddaljena od mojega takratnega doma, in mu mimogrede kakšno urico limala tiste etikete. Vmes sva predebatirala najnovejše dogajanje in delo zaključila z obveznim kofetom v sosednjem bifeju. Luštno je bilo, pa še ful koristno sem se počutila. Moj ati je imel res dar za  to, da te je »dvignil«. On je vedno hvalil, nikoli kritiziral. Ko sem šla domov pa se je vedno poslovil s tistim njegovim »piši ure«. In sem jih pisala. Zelo vestno. 😀

Kot mlada študentka trženja sem bila seveda tudi polna nasvetov glede tega, kako bi on te svoje produkte lahko bolje tržil. Ampak danes bi midva iz tega naredila cel biznis in tržila bi ga s spletnim marketingom. Zanj bi pisala. Samo zanj. Ker sem vedela, da gre za top produkt in ker mi je bil ati blizu. V tiste zapise bi lahko v celoti dala sebe in bi bili zato učinkoviti. Vem. Ampak žal te možnosti ni več. Pomagam pa zato vam, aneda. 🙂

Kako je pa pri tebi, draga moja? Si »na ti« s spletnim marketingom, pišeš kaj, zbiraš voljo za to, ali pa si ugotovila, da to ni zate? Rabiš kakšno pomoč, spodbudo, idejo? Napiši v komentar! In seveda, deli zapis s prijateljico, morda se najde v njem. 

 

Imej krasen dan in

 

LP A.

 

 

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.