O mojem »razsvetljenju« glede Facebook oglasov in kako lahko to koristi tudi tebi

Danes nisem imela v planu bloganja. Ne znese mi, iskreno. Dva dni sem bila na off zaradi otrok in zadnjih 10 dni itak intenzivno posvečam večino svojega časa mojim tečajnicam, ki imajo seveda absolutno prednost pri pomoči, in pa … ja čemu le … Facebook oglasom!

Facebook oglasi so krasna stvar. Jaz se o njih izobražujem že skoraj eno leto. Spremljam cca. 4 tate mate (dva slovenska in dva tuja). Je pa teh bolj ali manj resničnih strokovnjakov glede Facebooka malo morje. Ker vsi vidijo v tem odlično priložnost za zaslužek, ker dejansko je Facebook lahko zlata jama. Koliko od njih je pa resničnih majstrov je pa vprašanje. Ampak ti štirje, ki jih spremljam jaz res obvladajo.

Zadnje leto se torej učim in učim in zadeve preiskušam v praksi. Samo z lastnim denarjem in za svoj račun. Zato še enkrat punce. Velikokrat me sprašujete, če svetujem tudi glede Facebook oglaševanja. Vem, da to rabite in vem, da stvari ne razumete. Ker jih tudi jaz ne v popolnosti, pa sem iz »foha«. Ampak držim se načela, da svetujem samo o stvareh, o katerih sem 100% in to je pisanje, spletne strani in celostno svetovanje podjetnicam začetnicam, kako vstopiti na trg in začeti svoj posel. V teh stvareh imam izkušnje in v tem sem doma. V drugih (tudi Fb oglaševanju) pa še ne in se ne mislim it nekega kvazi svetovanja. Ok? Ko pa bom tata mata Fb oglaševanja vam pa z veseljem pomagam. Če bom to delala. Nisem čist ziher. 😉 Najprej jih moram naštudirat zase.

Facebook oglase sem prvič uporabila za promocijo svojega e-priročnika in delovali so mi fenomenalno. Baza se je polnila sama od sebe, telefon sem dala na potiho, da mi niso skos piskali maili. Prava pravljica. Ampak. Danes vidim, da sem imela pri tem več sreče, kot pameti. No, prepričana sem, da je k uspehu pripomogla tudi dobra kreativa oglasa, pravilno nagovarjanje moje ciljne publike in dobra pristajalna stran.  In je tudi res, da je vseeno precej lažje »prodajati« brezplačne zadeve kot pa plačljive. In tudi moj e-priročnik je res koristen in ste ga res veliko delile tudi na Facebooku, kar je sigurno pripomoglo k uspehu. Hvala še enkrat vsem! Ampak glede tehničnih nastavitev takrat še nisem imela pojma in sem vse to (očitno) prepustila Facebooku. In je delovalo in zgleda, da je v primerih, ko sam nisi prepričan, res bolje pustiti, da Facebook sam opravi delo.

Za spletne tečaje, kot je moj, je Facebook oglaševanje sigurno eno izmed najbolj pomembnih prodajnih/oglaševalskih kanalov. Jaz res ne poznam bolj učinkovitega in specifičnega kanala. Ampak in tukaj je en velik ampak. Tukaj sledi moje »razsvetljenje«, ki me je prejšnji teden ornk prizemljilo in ki ni izpostavljeno nikjer, ali pa na to nisem bila pozorna, ali pa nisem razumela. Facebook oglasi delajo  čudeže in prodajajo sami od sebe ČE IMAJO ZA TO DOVOLJ PODATKOV! Ok, ja vem, velike tiskane črke niso zaželene, ampak res ne morem tega bolj poudariti. Sej ne kričim noooo. 😊

Facebook ni noben čarodej, ampak je »samo« program. In program za svoje delovanje rabi podatke, veliiiiko podatkov. In da ti lahko kreiraš lookalike audiences, ki naj bi ti delali čudeže, da kreiraš custom evente (mimogrede, teh še nisem čist zaštekala), ki delajo čudeže in da uvažaš svoje e-mail liste, ki delajo čudeže … za vse to rabi Facebook veliko podatkov. Več kot jih je, bolj bo precizen in večji čudeži bodo. In minimum za kreiranje lookalike audiences je magična številka 100, seveda pa je veliko bolje, če jih je več. Vsaj 1000. 1000 likov na stani, 1000 kontaktov na e-mail listi, 1000 obiskovalcev na tvoji spletni strani itd … Enako velja za custom audiences. Da se jih narediti pri manjših številkah, vendar je pri tem njihova učinkovitost vprašljiva. Potem je pa tukaj še Slovenija, ki je majhen trg in v primerjavi z Ameriko so naše cifre s katerimi operiramo res minimalne.

In kaj naj torej nekdo, ki šele začenja, ob tem naredi? Ki morda prvič trži svoj brezplačni e-priročnik (pa ok, tukaj očitno še gre), ali pa prodaja svoj produkt ali storitev (delavnico, seminar, e-tečaj, fizične produkte …) in še nima ogromnih količin podatkov?

To, kar vam že skos trdim, drage moje. Ni šans, da boš prišla na trg kot frišna podjetnica, naredila svoj produkt (karkoli že to je), zanj dala ceno vsaj 150 eur, ker je pa ja tako fajn in si toliko truda vložila vanj in ga prodajala na veliko. Ni šans, lahko mi pa vedno dokažeš nasprotno in bom tega zelo vesela. 😊 Cen ne določaš ti, ampak trg. Še enkrat. Pozabi obljube, da boš lahko manifestirala in čarala in čutila in ne vem kaj še vse svoje cene. Ne boš. Trg ti bo povedal. In tvoje stranke.  In bolj kot ti bodo one zaupale, bolj boš lahko prodajala. In sčasoma boš lahko imela tudi višje cene in visokocenovne produkte. Ampak tukaj govorim o minimalno dveh letih, raje še kakšno več.

Zato potrpežljivo gradi svoj posel in lepo prosim, začni na začetku. Še 1000x bom to povedala. Spletna stran je osnova vsakega posla. Z njo boš najprej gradila svojo bazo ljudi, da jih bo enkrat 1000. Na njej boš blogala, da boš enkrat imela vsaj 1000 obiskovalcev (vsaj v zadnjih 3 mesecih). In z njo boš kasneje tudi prodajala svoje produkte. Vse to te naučim v mojem spletnem tečaju in te še enkrat povabim, da pridi. Več kot to, za samo 62 eur, ne boste dobile nikjer. Vprašaj Bojano, Leo, Minko, Matejo, Sabino … ki že predelujejo tečaj, kakšen se jim zdi. In če ti ne bo všeč ti še v 14 dneh vrnem denar. Tako ne reskiraš prav ničesar.

Evo, s tabo sem delila moje razsvetljenje glede Facebook oglasov in upam, da ti bo pomagalo. Če pa to slučajno bere kakšen Facebook strokovnjak pa lepo prosim, naj me demantira. Vesela bom, če stvari ne vidim prav (pa se »bojim«, da jih). Jaz bom šla glede tega še v dodatno izobraževanje, ker jih hočem razumet in obvladat zaradi sebe. In bom za to plačala, ja. Ampak res nimam več časa brskat po netu, ker sem s tem izgubila že preveč časa. Ko se pojaviš v situaciji, ko ne znaš naprej imaš itak samo ti dve možnosti. Po znanje moraš it, to itak veš, ne? In če rabiš več znanja ga lahko iščeš na netu in sigurno tudi dobiš. Samo čas rabiš. Lahko pa za to plačaš profija, ki zadeve obvlada in greš hitro naprej. Izbira je vedno tvoja.

Kako si pa ti? Šele začenjaš svoj posel, razmišljaš o njem in o tem, kako bi ga promovirala? Kaj uporabljaš in deluje zate? Napiši v komentar, deli z drugimi, sigurno jim pride prav. In seveda, deli zapis s prijateljico. Če je to ne zbudi, je ne bo nič. 😉

 

Imej krasen dan in

 

LPA

 

Komentarji

komentarjev