Ali je dovoljeno zavrniti potencialno stranko?

Zadnjič se je neka gospa hudovala nad komunikacijo osebe, od katere je želela nekaj kupiti. Dopisovala sta si po Messengerju, gospod je odgovarjal zelo na kratko, na koncu, ko je rekla, da bo zadevo kupila, pa je napisal samo ok. In to se je gospe, kot potencialni stranki, zdela neprimerna in nevljudna komunikacija.

Hmmmm … Sploh ne vem, kako naj začnem, in povem to, kar bi rada (mater, to se mi redko zgodi 😊 ). Najprej. Zelo, zelo redko komentiram objave drugih na njihovih zidovih ali pa v Facebook skupinah in podobno. Zato ker ponavadi objavijo te zadeve zato, da bi se ljudje z njimi strinjali. In če se ne strinjaš z njimi, ti bodo dokazovali nasprotno, pride lahko do neskončne debate in dokazovanja svojega prav, za kar jaz enostavno nimam časa, niti mi ni vredno. Če že kdaj komu kaj komentiram, je to izključno pohvala. In če že kdaj komu kaj napišem neposredno na mail, je to pohvala, ali pa reklamacija oziroma podobne (upravičene) zadeve. Ne pišem ljudem okoli kar tako, ker imam 5. minut časa. Ker jih nimam.

Druga zadeva je moj blog. Tukaj je pa moj prostor in moja pravila, dokler zanj plačujem jaz, tako kot velja tudi za vse druge bloge (ne, tudi tam ne komentiram, zelo redke tudi berem). In tukaj kdaj napišem tudi kaj, s čimer vem, da se večina ne bo strinjala, zato, ker želim, da o tem razmišljate. Če me berete. Če ne, seveda ne. 😉 In ta blog bi znal biti en tak, malce provokativen, zato vas vse že v naprej pozivam, da ob branju malce spustite svoj ego in se poskusite postaviti v kožo nasprotne strani. In ja, velja tudi zame, absolutno. 😉

Najprej naj povem, da je meni osebno Messenger popolnoma neprimeren za poslovno komunikacijo, čeprav ga želijo podjetja vedno bolj uporabljati tudi za posel. Facebook ima novost, da omogoča oglaševanje tudi po Messengerju. Ko si na kakšni Facebook strani, ti spodaj začne šibati obvestilo, da je ta oseba sedaj aktivna v Messengerju in da ji pošlji sporočilo. To je verjetno neka aplikacija, program, ki ga pač naložiš na svojo Facebook stran. No, jaz je nimam. Zakaj? Ker enostavno ne želim biti non stop dostopna. In ker želim svojo zasebnost. In ne želim sporočil popoldne, zvečer ali ob vikendih, in ne, tudi ob 4h zjutraj ne.

Tiste, ki me spremljate veste, da imam dva otroka, ki še vedno kdaj ponoči »ropotata«. In če se zbudim zelo težko zaspim nazaj. Tako se včasih zgodi, da ob 4h zjutraj tavam po stanovanju in čakam uro, ko bo moje telo reklo, da bi  spet spalo. Takrat velikokrat brskam po telefonu, ker ob 4h zjutraj pač ne morem biti baš produktivna. In  tako gledam neko Facebook stran in se pojavi to obvestilo, da je oseba sedaj aktivna na Messengerju. Ja, mislim no … Seveda ta oseba ni moja prijateljica in gre zgolj za biznis, in mi zato res ni treba vedeti, ali ona ne spi ob 4h zjutraj, ali pa, da revica ob 4h zjutraj dela! A me razumeš, kaj hočem povedati? S temi aplikacijami enostavno ni več zasebnosti in jaz tega zeloooooo ne maram. In ko bo prišel čas, da me bo po Messengerju lahko kontaktiral vsak, ga bom izklopila. Dokler je to omejeno na moje Fb prijatelje, je ok. Ampak zato so tudi ti zelo omejeni. Pa vem, da bi bilo za moj posel morda koristno, da bi bila čim več na voljo, se povezovala, frendala in podobno, ampak to enostavno nisem jaz. Zato tudi moja telefonska številka ni nikjer objavljena in tudi ne bo. Slabo za moj posel? Morda. Dobro zame in mojo družino? Seveda! 😊

Druga stvar. Messenger, Facebook in druga socialna omrežja so DRUGAČNI MEDIJI, kjer je komunikacija drugačna. Predvsem hitrejša. Twitter ima, na primer, omejeno število znakov za sporočilo, (čeprav so jih sedaj povečali). Potem veš, da boš uporabljal krajšave in podobno, da boš povedal čim več. Enako velja za Messenger in podobne aplikacije, ko sporočila šibajo sem in tja, in ne boš vsakega začel s »Spoštovani« in zaključil z »lep pozdrav«. In če razumeš tovrstno komunikacijo, potem se ne boš zgražala nad tem, da ti nekdo napiše nazaj le ok. Razen seveda, če si ob tem malce užaljena, ker ti tvoj ego buta in nerga, da si pa ti le stranka, ki bo nekaj kupila in zato zahtevaš malo več spoštovanja in pedenanja. Ob tem, da sem 99%, da je šlo za nizkocenovni produkt.

Ne me narobe razumeti. Absolutno sem za vljudno komunikacijo in spoštovanje. Ampak upoštevaj tudi medij, v katerem komuniciraš. In postavi se enkrat v kožo ponudnika produkta in razmisli o naslednji stvari.

Ko si sama za vse, s.p., one man band, moraš obvladati in imeti čas tako za proizvodnjo svojih produktov/storitev, kot njihovo promocijo, delo s strankami, obravnavo reklamacij in podobno. V večjih podjetjih imajo zato na desetine zaposlenih, ki so specializirani po posameznih področjih. Ti pa moraš v osmih delovnih urah, (seveda se potem potegnejo na 10, 12 in podobno), opraviti delo vsaj treh ljudi. In zato moraš svoj čas skrbno odmerjati in postavljati prioritete. In ko imaš omejen čas, se morda zgodi tudi to, da nekomu napišeš nazaj le ok. Ali pa odgovarjaš na kratko. Morda kdaj sploh ne odgovoriš, ker pozabiš, se mail izgubi, enostavno ga spregledaš v množici podobnih.

Lahko pa se zgodi tudi en scenarij, ki ga seveda želim vsem nam. Da tvoj posel tako zraste, da sama enostavno ne zmoreš več vsega. In seveda potem daješ prednost visokocenovnim produktom in strankam, ki ti prinesejo več denarja. In dokler ne moreš zaposliti še ene osebe, ki bi skrbela za majhne stranke, potem te enostavno odpadejo. Ali pa dobijo nazaj samo ok odgovor. Me razumeš? In ja, seveda se ob tem zna oglašati tvoj ego in robantiti. Ampak daj se poskusi postaviti v drugo kožo. In če ne gre za res nevljudno komunikacijo, (kar meni zgoraj omenjena ni), morda utišaj svoj ego, spusti in pojdi naprej. In ob tem upaj, da boš kmalu tudi ti na tem mestu, ker boš imela toliko dela. 😉

Poznam kar nekaj takih primerov, ko so podjetja zrasla, še vedno pa je ostala samo ena oseba za odgovore. Poznam večmilijonsko podjetje, katerih glavni vir dohodka so velike stranke in zato resno razmišljajo, da bi ponudbo za majhne kupce enostavno ukinili, ker zanje nimajo več časa. V izogib nerganju, da je nekdo na odgovor čakal 4 dni.

Posel načeloma ni zabava in čisto, čisto vsak, ki nekaj dela za preživetje, nekaj prodaja, bo delal tako, da bo prodal in zaslužil čim več. Tudi ti in tudi jaz. In edino prav je tako, ker ko začneš svoj posel, so stroški takoj, prihodki pa ni nujno da. Iz te situacije se je treba čimprej rešiti, da te ne pokoplje. In v takem primeru se pač zna zgoditi, da nekomu morda ne boš odgovorila, ali pa boš odgovorila na kratko, ali pa boš kakšno stranko enostavno zavrnila.

Pa še nekaj glede tega, ali si stranke lahko izbiramo sami. To predvsem velja za osebne storitve, mentorstvo, coachinge in podobno, ko je več osebnega stika.

Jaz zase vem, da ne želim delati z ljudmi, s katerimi se ne ujamem. Ali pa, ki mi enostavno niso simpatični. In hvala vesolju za to, da mi tudi ni treba. Do sedaj sem preusmerila dve stranki, ki sta želeli v moj mentorski program. Pa ne zato, ker bi mi bili antipatični, ampak zato, ker sem videla, da potrebujeta drugačno pomoč, ki je jaz ne morem dati. Ja, 2000 eur sem spustila, zato, ker vem, da ne bi skupaj dobro funkcionirali, in da oni dve ne bi dobili tistega, kar dejansko rabita. Pohlep ali pa nuja po zaslužku te lahko kdaj ornk zavede in pelje v kakšne res zoprne situacije.

Skoraj vsak dan dobim kakšno vaše pismo in 99% jih je takih, za katere sem neizmerno hvaležna. 💗 Pridejo pa tudi taki, malo manj prijazni, z zahtevami po nekih informacijah, ki mi jih ni treba dati, ali pa s pokroviteljskim pametovanjem o moji slovnici in bolj ali manj dobronamernimi ponudbami o lektoriranju. Še enkrat povem. Ni mi treba odgovarjati na vsak mail. Tudi če oseba na nasprotni strani meni, da je moja potencialna stranka, in da je zato upravičena do tega, da ji odgovorim. Ni mi treba, ker NI moja potencialna stranka. Nikoli ne bom delala z ljudmi, ki v mojem delu vidijo le slovnične napake in spregledajo ogromno znanja, ki ga dajem popolnoma brezplačno. To NISO ne moje potencialne stranke, ne moje idealne stranke. In zato takim niti odgovarjala več ne bom, komentarje na Facebook oglasih pa bom gladko brisala. Ker se tudi nimam časa spuščati v neskončne debate o tej frdamani slovnici, s katero so očitno nekateri prav obsedeni, in nimajo boljšega početi, kot to komentirati na vseh koncih in krajih.

Zato tako poudarjam, da določi svojo idealno stranko, s kom želiš delati, in tudi to, s kom ne želiš delati! Tudi zato sem temu namenila cela dva modula v mojem spletnem tečaju, in če ti karkoli v zvezi s tem še ni jasno, ti toplo priporočam, da predelaš moj spletni tečaj. Do sedaj še nobeni ni bilo žal, da ga je kupila in prišla v našo Facebook skupino. 😊 Bom pa v kratkem omogočila tudi nakup le posameznih modulov, ker so dejansko vsak zase zaključena celota. Da boste imele več izbire.

In, draga moja podjetnica začetnica, ki šele začenjaš svojo podjetniško pot. Ok, tudi izkušene podjetnice ste zraven. 😉 Res vam želim, da nikoli v življenju ne boste v taki finančni situaciji, da bi mogle požreti čisto vsak šit, ki ga kdo stresa na vas. In da bi morale vzeti čisto vsako stranko, zgolj zato, ker bi tako nujno potrebovale denar. Ker če delaš biznis tako, ti je ena sama velika muka, in ob tem ostane bolj malo tistega, zakaj si se sploh odločila za samostojno pot. In želim ti trdo kožo, ker, kot pravi odlična Ana Bučević, « vedno bo na tem svetu nekdo, ki te bo obsojal in kritiziral. Ampak ne daj svojega fokusa na te ljudi, ampak na veliko večjo množico tistih, ki so ti hvaležni, da delaš to, kar delaš, in te zato cenijo.«

Res me zanima, kaj ti meniš o zgoraj napisanem. Si se kdaj znašla v podobni situaciji? Ali kot stranka ali kot ponudnica produktov? Si kdaj že ti sama zavrnila kakšno stranko, si sploh imela to možnost? Ali poskušaš ugoditi vsem, ker enostavno moraš? Napiši v komentar! In seveda, deli zapis s prijateljico. Morda je rešiš kakšne tečnobe za vratom. 😉

 

Imej krasen dan in

 

LP A

Komentarji

komentarjev