Ali veš, zakaj Facebook skupine rastejo kot gobe po dežju?

Facebook je eno izmed najbolj pomembnih socialnih omrežij ter oglaševalskih platform za male podjetnike in podjetnice. Sploh če so tvoja glavna ciljna publika fizične osebe, recimo med 24-55 let, čeprav je na Facebooku tudi veliko mladih in starejših. Če kje, so starejši ravno na Facebooku največ, izmed vseh socialnih omrežij.

Na Facebooku gradiš odnos s svojimi potencialnimi kupci, jih animiraš, motiviraš, izobražuješ, zabavaš ter s tem vzpostavljaš zaupanje in odnos, da te bodo spoznali in kasneje morda tudi kaj kupili od tebe. Z zbiranjem všečkov tvoje Facebook poslovne strani gradiš neko skupnost sledilcev za svoj posel, podobno kot delaš na osebnem profilu, ko zbiraš prijatelje. Če imaš podjetje, ki se trži na Facebooku, potem je nujno, da imaš Facebook stran (page), saj lahko le na njej tudi oglašuješ. Nekateri svoje dejavnosti tržijo tudi na osebnih profilih, kar jaz ne priporočam, oziroma naj ti to ne bo glavni kanal. Ker so tudi ljudje, ki te spremljajo na osebnih profilih, drugi.

»It’s all about comunity«, je ena taka marketinška mantra, ki jo lahko poslušaš na vsakem koraku. Vse je v grajenju skupnosti tvojih sledilcev in potencialnih strank, s katerimi vzpostavljaš pristen odnos. Ki se gradi, seveda. In za kar potrebuješ čas.

Te skupnosti lahko gradiš na različne načine. Ena so socialna omrežja, kjer pa še enkrat poudarjam, kar sem napisala že v mojem prejšnjem blogu. Vse kar je na Facebooku, je od Facebooka, ne tvoje. In Facebook ti lahko ukine profil mimogrede, če se mu zdi, da kje kršiš pravila, (čeprav jih morda sploh ne). Facebook se lahko nekega dne tudi sesuje, (ok, za to ni ravno velika verjetnost, pa vendar) in enako velja za vsa druga socialna omrežja.

Zato je toliko poudarka na grajenju baze svojih ljudi z e-mail marketingom. Torej, da pridobivaš njihove kontakte, e-maile, saj je samo to tisto, kar je res »tvoje«, in ti nihče ne more vzeti. Če pridobivaš te kontakte na pravi način, torej preko brezplačnih vsebin, in ne z zbiranjem javno objavljenih naslovov, potem pridobiš kakovostne kontakte ljudi, ki jih tvoja vsebina zanima. In takim boš veliko lažje prodala.

Glede e-mail baz se (sploh v svetu) zelo pogosto dogaja, da si jih podjetja med sabo izmenjujejo, oziroma uporabljajo e-mail liste za medsebojno promocijo svojih produktov (za plačilo oz. provizijo) seveda. Meni se zdi to malce sporno, (če ne rečem nadležno), ker na tak način dobivaš ponudbe produktov ljudi, za katere nisi prosila.

Na Facebooku pa je že nekaj časa tudi zelo popularno grajenje svoje skupnosti v okviru Facebook skupin.

Že v naravi človeka je težnja po druženju in povezovanju z enako mislečimi. Ljudje se enostavno radi družimo s tistimi, ki razmišljajo podobno kot mi. Zaradi tega je na Facebooku ogromno število javnih skupin, kjer se družijo ljudje s podobnimi interesi. Facebook skupino lahko ustanovi vsak, po zelo enostavnem postopku. Glej sliko spodaj.

 

Skupine so lahko:

  • Javne; skupino, njene člane in njihove objave lahko vidi vsak.
  • Zaprte; skupino in njene člane lahko vidi vsak, objave pa lahko vidijo le člani skupine.
  • Skrite; samo člani lahko vidijo skupino in njene objave.

Javne Facebook skupine so mnogokrat bolj za zabavo, recimo za izmenjavanje slik o lepotah Slovenije, za prodajo rabljenih oblačil, izmenjavo nasvetov, deljenje duhovnih in drugih vsebin … Vanjo te lahko vključi tudi tvoj prijatelj na Facebooku, brez tvojega predhodnega privoljenja, kar je meni malce zoprno. Se bom že sama včlanila nekam, kamor želim. Ker moraš vedeti, da ko si včlanjena v neko skupino, ti na časovnici prikazuje objave članov. In če je tega veliko, si lahko kmalu zasuta (seveda se lahko do prejemanja novosti odjaviš, ostaneš pa članica skupine, če to želiš).

Zaprte Facebook skupine pa so tiste, ki se jih velikokrat uporablja za gradnjo tvoje skupnosti. Za tvoj posel. Po eni strani z ustanovitvijo svoje Facebook skupine pridobiš skupino potencialnih kupcev, ki naj bi jim svoj produkt veliko lažje prodal, ker te že poznajo in z njimi že nekaj časa gradiš odnos, jim brezplačno svetuješ, pomagaš …

Na drugi strani, pa so mnogi podjetniki člani drugih Facebook skupin zato, ker se tam na indirekten način promovirajo.

Ali ste že kdaj opazile, koliko je pomoči in svetovanja v teh skupinah s strani strokovnjakov za različna področja? In kolikokrat se debata konča s tem, »ti bom dal na zs« ? No, to je to. Pa računalniška podjetja … Zanje so Facebook skupine zlate jame, saj so ravno o računalniških zadevah mnogokrat vprašanja, na katera potem odgovarjajo in se s tem promovirajo. Pa ko kdo vpraša, ali kdo pozna dobrega oblikovalca, se takoj vsuje en kup predlogov. Vse to je ena sama promocija. Zato se podjetnikom splača biti v čim več Facebook skupinah, kjer je njihova ciljna publika (pa smo spet pri tem, a ne ? ). A si mogoče tudi ti tista, ki ima s tem težave? Ne znaš določiti svoje ciljne publike? Evo, slišala sem vaše potrebe in omogočila nakup samo posameznih modulov! Jeeeeej! ? Preveri TUKAJ.  Drage moje, vedno se vse začne in konča s potrebami tvojih strank. Vedno.

Zaprte Facebook skupine so lahko kot izobraževalna podpora za nek tvoj produkt. Tako imam jaz za svoj tečaj Kako boš pisala da boš tudi prodala tudi podporno Facebook skupino, kjer ob ponedeljkih delim nasvete, ki jih drugje ne, in kjer odgovarjam na konkretna vprašanja mojih udeleženk, ki se pojavijo sproti. Pa ob petkih lahko promovirajo svoje izdelke. Luštna druščina smo, pa veliko se tudi hecamo in smejemo, ker imam z nekaterimi precej podoben smisel za humor. Saj pravim, podobni ljudje se povezujejo s podobnimi. Tudi članice so se same začele povezovati med sabo, in to je tudi glavni namen. Povezovanje, mreženje.

Udeleženke mojega tečaja so meni na prvem mestu in tako tudi mora biti, če želiš, da je Facebook skupina res neka dodana vrednost. Ne samo še ena v celi množici drugih. Tako da pridi tudi ti, če te muči karkoli v zvezi s spletnim marketingom. Samo do 21.12 imam tudi posebno akcijo obdarovanja, v kateri bom v decembru podarila en dostop do spletnega tečaja in dve moji  knjigi po tvoji izbiri v skupni vrednosti 100 eur! Podrobnosti preberi na mojem Facebook profilu.

Facebook skupina ima lahko zelo veliko dodano vrednost, če se za to potrudiš, seveda. Kajti naslednji cilj Facebook skupine je gradnja svoje baze ljudi, kar sem omenila že zgoraj.  Torej da ni kot dodana vrednost ali bonus za nek plačljiv produkt, in je zato tudi članstvo v skupini pogojeno z nakupom produkta, ampak je namenjena gradnji tvoje skupnosti potencialnih kupcev.

Take skupine so ponavadi zaprtega tipa, vanje pa se načeloma lahko včlani skoraj vsak (to določi ustanovitelj oziroma administrator skupine, ki mora vsakega člana tudi potrditi). Nekatere skupine na ta način zelo zrastejo, jaz ne bi poimensko imenovala nobene. Ampak če se v njej najdejo ljudje s podobnimi interesi, in če so člani aktivni, je lahko skupina res, res koristna za člane. Ustanovitelj ima pa tako bazo »svojih« ljudi, ki lahko raste eksponentno. In kaj se potem zgodi s to bazo … To je tvoje bogastvo. Kajti tem ljudem lahko prvim ponudiš svoj produkt, saj te poznajo. Ti ljudje bodo od tebe tudi veliko raje kaj kupili, ker jim boš  predhodno dala toliko brezplačnih nasvetov, da ti bodo zaupali. Sploh za visokocenovne produkte je to zelo, zelo pomembno.

Imajo pa Facebook skupine tudi določene slabosti:

  1. S Facebook skupino (sploh če je v njej veliko članov) imaš lahko hitro zelo veliko dela.
  2. Če je velika lahko postane težko obvladljiva v smislu, da je objav toliko, da so ljudje z njimi zasuti, težko najdejo koristen nasvet v celi množici drugih. V takih primerih je na eno vprašanje zelo hitro toliko odgovorov, da se ti v take pogovore potem sploh ne vključiš več, čeprav imaš mogoče veliko koristnega za dodati. Lahko se zgodi, da se začnejo objavljati stvari, ki tebi niso všeč.

Ravno o tem je zadnjič govorila Ana Bučević. Tisti, ki jo poznate, veste, da ima na svojem YouTube kanalu preko 100.000 naročnikov. Na Facebook strani ima skoraj 132.000 sledilcev … Je pa Ana imela tudi svojo Facebook skupino, ki je zelo hitro zrastla na 15.000 članov. In začelo se je dogajati, da so v njej ljudje objavljani slike mučenih otrok in podobno, kar Ani ni bilo všeč. In je skupino enostavno ugasnila. Torej skupnost 15.000 ljudi, katerim bi lahko svoj produkt prodala v trenutku, je ugasnila zato, ker je ni več zmogla upravljati in so se v njej začele dogajati stvari, ki ji niso bile všeč. Pravi, da so ji ljudje rekli, če je nora. Ampak ona je zopet zaupala univerzumu in višjemu načrtu in rekla, da bo že imela svojo skupnosti ljudi pa drugje, če ji je to namenjeno. In točno to se je zgodilo.

  1. Facebook skupin je tudi zelo veliko. In če si včlanjena v mnoge, si tudi ti lahko hitro zasuta z njihovimi objavami. Zato jih moraš izbirati smotrno, ali pa jim prenehati slediti in sem in tja pogledati njihove objave (tako imam jaz).

Jaz priznam, da sem članica samo nekaj Fb skupin (petih, če sem zelo točna, pa še od teh je ena moja ?). Ena od njih je res koristna in mi je zanjo povedala udeleženka mojega spletnega tečaja. Ampak ravno ta skupina postaja tako velika, da bo (se bojim) kmalu težko pregledna in težko obvladljiva.

Bi pa opozorila še na eno stvar, ki sem jo opazila. V Facebook skupinah imajo ljudje res občutek skupnosti, varnosti in so zaradi tega v objavah mnogokrat zelo sproščeni. Sprašujejo tudi take stvari, ki so na meji zakonitega in podobno. In v zelo velikih skupinah se jaz vedno vprašam, ali ni morda med celo množico članov tudi kakšen delovni ali davčni inšpektor. O njih sem slišala že take zgodbe, da … Zato vseeno priporočam malce previdnosti pri tem, kaj sprašujete v teh skupinah. Ker 10.000 članov ni tvojih prijateljev.

Evo, danes sem se malce bolj razpisala, zdaj pa ti povej! Se ti zdijo Facebook skupine koristne in si članica v mnogih? Imaš morda svojo skupino? Napiši v komentar, če je tako. Ker je veseli december dovolim malce promocije. ? In seveda, deli zapis s prijateljico. Morda dobi kakšno idejo za svojo promocijo.

Imej krasen december in

LP, A

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.