Smrt Facebooka, kot ga poznamo danes

Na Facebooku je zadnje leto res pestro. Ogromno težav je prišlo na dan, kar je sigurno tudi posledica tega, da je to socialno omrežje zraslo do neverjetnih razsežnosti, saj je na  njem preko 2,3 milijarde mesečno aktivnih uporabnikov (dec. 2018).  

In tako množico je seveda nemogoče nadzorovati.

Na Facebooku je tako prišlo do mnogih kršitev zasebnosti, kraje osebnih podatkov in podobnega. Podjetja so v tem videla odlično priložnost za pridobivanje analitičnih podatkov za svoje kampanje. Te podatke so seveda tudi mastno prodajali naprej.

Tuje države naj bi vplivale na rezultat ameriških volitev in ker je Facebook ameriško podjetje, je bil s tem seveda velik problem.

Na News Feedu (časovnici) so se pojavljale lažne novice.

Podjetja pa so Facebook zelo dobro izkoriščala v poslovne namene, s čimer se je vrednost Facebooka seveda samo povečevala.

Ampak.

Lansko leto so zadeve prešle vse meje, predvsem pa so pricurljale v javnost. In začelo se je eno zelo majavo obdobje Facebooka, ko so pritiski nanj veliki. Marc Zuckerberg in ekipa pa seveda iščejo rešitve, ki mnogokrat niso ravno uporabnikom prijazne (čeprav naj bi bile).

O vseh spremembah, ki so se zgodile v letu 2018, sem že pisala v tem članku.

Ampak nekaj tednov nazaj  je prišla na dan novica o zelo zelo drastičnih ukrepih, ki se obetajo, ki bodo povzročili ukinitev Facebooka, kot ga poznamo danes, in kot obstaja od nekdaj, od ustanovitve leta 2007.

Marc Zuckerberg je namreč objavil izjavo, manifest, v kateri se je zavzel za resno preganjanje zlorab. In te zlorabe naj bi najbolj učinkovito rešili tako, da naj bi ukinili News Feed (časovnico).

Ker če problema ne moreš zajeziti, je najbolje, da ga pač izbrišeš, oziroma onemogočiš. Torej. Če ne morejo nadzorovati, da se na časovnicah ne bi objavljale lažne novice in če ne morejo zagotoviti varovanja zasebnosti, potem bodo časovnico pač ukinili.

Glavni produktni direktor Facebooka (CPO) Chris Cox, ki je bil tam od začetka, se očitno s tem ni strinjal in je odstopil.  

Seveda pa se s tem ne strinjajo niti uporabniki, še manj pa oglaševalci. Ampak v tej fazi itak ni še nikomur nič kaj preveč jasno, kaj se bo zgodilo.

Verjetno je mrk Facebooka dva tedna nazaj, ko omrežje v velikem številu držav ni delovalo celih 10 ur, posledica tega, da so kaj poizkušali.

Ampak s tem mrkom se je še enkrat več pokazalo, da naš posel ne sme biti odvisen le od Facebooka in ne sme temeljiti le na njem.

Še enkrat poudarjam in vedno znova bom. Samo email lista je tista, ki je samo tvoja in ti je nihče ne more vzeti. Zapomni si to.

Kaj naj bi se torej zgodilo s Facebookom in tudi Instagramom  v prihodnje? Kdaj točno se bo to zgodilo sicer nihče ne ve. Sigurno časovnice ne bodo ukinili čez noč, prav tako spremembe k nam pridejo z vsaj pol letnim zamikom.

A vseeno. Jaz samo povem, da ne boste presenečene. 😀

Vse načrtovane spremembe naj bi šle v smeri večje zasebnosti in varovanja osebnih podatkov. Kako naj bi to dosegli, pri tolikšnem številu uporabnikov meni ni jasno, se bojim pa, da tudi njim ne.

Ker če je toliko ljudi na kupu, je na kupu tudi veliko inovativnosti. 😉

Hkrati pa moramo vedeti, da se vse regulira denar in vrednost Facebook podjetja. In sigurno si ne bodo zažirali v lastne prihodke, ki temeljijo predvsem na oglaševanju.

Ampak ok. Napovedano je naslednje.

 

  1. Video bo še bolj pomemben, kot je sedaj. Že sedaj ima video najboljši plačan in organski doseg. Pri tem gre za vse vrste videa, torej Facebook live, posneti video in pa tudi video, ki je narejen iz sličic. To je ena ful luštna in enostavna opcija, ki ti je na voljo tudi pri kreiranju FB oglasov.

Na splošno naj bi na Facebooku in Instagramu težili k temu, da bi bilo vse čim bolj podobno gledanju televizije. Tako imamo na FB možnost watch partijev, ki jih jaz sicer še nisem uporabila. Gre pa zato, da povabiš prijatelje, da skupaj nekaj gledate na Facebooku. To sem zelo na hitro povedala, ker saj pravim, ga še nisem uporabila. Ampak zopet gre za to, da ima tisti, ki to zabavo gosti možnost omejevanja oz. kontrole nad tem, kdo to gleda z njim.

Na Instagramu je pa že itak Instagram TV.

 

  1. Več poudarka na minljivih vsebinah, ki izginejo po določenem času. Ala FB in Instagram zgodbe. Zopet zato, da se zmanjša možnost zlorab.

Instagram zgodbe so že sedaj zelo popularne, FB pa malo manj. Instagram zgodbe se pri tistih, ki imajo večje število sledilcev (nad 10.000) zelo dobro lahko uporablja tudi za neposredno promocijo nečesa, saj pri takem številu sledilcev lahko vključite v objavo link na spletno stran. Drugače pa ne.

Drugače pa so Instagram in Facebook zgodbe so fine za take bolj sproščene, dnevne objave. Za gradnjo blagovne znamke, za animiranje sledilcev in podobno.

Meni osebno niso ravno pri srcu, ker za zasebno rabo Facebook uporabljam precej malo. Za poslovno rabo si pa želim, da vsebine ostanejo na časovnici moje FB strani, ker so izobraževalne in ti zato lahko pridejo prav tudi po daljšem času.

 

  1. Uporabnike želijo spodbuditi k čim več zasebne komunikacije. Da uporabljajo za to namenjene aplikacije kot so Messenger, WhatsApp, Instagram Direct in podobne.

Že sedaj se spodbuja oglaševanje po Messengerju in uporabo t.i. botov.

Khm. Tudi s tem bi znala imeti težave. Ker jaz delam in tudi učim t.i. native marketing. Torej, da si čim bolj taka kot si in se pokažeš svetu taka, kot si. Da s svojimi sledilci komuniciraš čim bolj naravno in v svojem slogu. In neki roboti pač ne grejo v moj koncept, pa naj bodo še tako in.

Tukaj bi želela poudariti eno stvar, ki je meni ful pomembna.

Če si samostojna podjetnica, ki načeloma delaš sama vse, imaš zelo omejen čas. In v tem času moraš delati vse, od promocije, do izdelave svojih izdelkov ali izvedbe storitev.

In če imaš ob tem še družino, kot jo imam jaz, potem moraš svoj čas razporejati zelo racionalno.

In glej. Vedno bodo na trgu novosti. Vedno bodo na trgu tisti lepi svetleči predmeti, ki ti vzamejo pozornost in ki se malce kasneje izkažejo, da niso tako zelo bleščeči. A veš, kaj mislim?

Ti Messenger boti so bili lansko leto tak bum. Potem pa je en ugleden ameriški mojster Facebooka zelo jasno povedal in utemeljil, zakaj jih ne bo več uporabljal in jih je ukinil.

Ni vse za vse. Je pa treba imeti precej gotovosti vase, da se tem zadevam upreš, če čutiš, da niso zate. In se raje 150% posvetiš tistim, ki so zate in si zato pri njih tudi najboljša.

  1. Kodiranih sporočilih. No, ena tehnična zadeva, za katero najprej sploh nisem vedela, kaj je. Ampak, kakor jaz razumem, so osebna sporočila v določenih aplikacijah zakodirana (na primer Viber), pri drugih pa ne (mislim, da v Messengerju niso zakodirana).

Kar pomeni, da zakodiranih sporočil ne more prebrati nihče drug kot naslovniki in se kot taka tudi ne shranjujejo. Nekodirana sporočila pa lahko bere vsak in se na strežnikih tudi tako shranjujejo.

Zaradi varovanja zasebnosti naj bi težili k temu, da bi bila vsa zakodirana. Ampak. To pušča hkrati tudi ogromno možnosti za kriminal in za dogovarjanje med zlikovci. Tako kot so se za teroristične napade po Evropi dogovarjali preko računalniških igric, ki se igrajo na internetu (ala Fortnite in podobne).

Ali je potem ta rešitev res tako zelo fajn? Ob 2,3 milijardah ljudi?

 

  1. Večja uporaba Facebook skupin. To sicer ni ravno novost, ker naj bi Facebook že sedaj to spodbujal. V FB skupinah naj bi bilo namreč več zasebnosti samo … Spet moja skepsa.

 

Če imaš zasebno FB skupino, v kateri je preko 15.000 članov … Kakšna zasebnost je to? Samo v razmislek.

 

To so torej spremembe, ki so napovedane. Nihče nad njimi ni ravno navdušen, predvsem pa nihče ne ve, kako naj bi potem vse skupaj izgledalo.

Jaz pravim, da ni za zganjati panike, ker se nobena juha ne poje tako vroča, kot se skuha. In ker FB ne bo zajedal v lastno malho pritoka denarja, kar je pa še vedno FB oglaševanje.

In bo še naprej neka opcija oglaševanja, morda ravno po teh kanalih (in samo po teh kanalih), ki bodo na voljo.

 

Je pa potem to res smrt organskega dosega in predvsem smrt Facebook poslovnih strani. Kako bodo izgledali osebni profili … nimam pojma. Verjetno se bomo vodoravno premikali med zgodbami.

 

Kaj pa ti misliš? Se napovedanih sprememb bojiš ali se morda nanje že pripravljaš? 😉 Deli z nami v komentar, prav tako pa deli zapis s prijateljico podjetnico. Verjamem, da ji pride prav.

Če ti je bil zapis zanimiv in če želiš biti v prihodnje obveščena o novih zapisih na moji strani se enostavno prijavi na moje e-novičke ali pa si prenesi brezplačni e-priročnik “Kako napisati udarne vsebine za spletno stran”, ki si ga je preneslo že več kot 1500 podjetnic. In brez skrbi. Ne zasuvam z emaili. 😉 

 

Imej krasen dan in lp

 

Alenka

2 komentarja
  • Romana
    Objavljeno ob 23:43h, 31 marca Odgovori

    Hvalaaaa za obveščanje in osveščanje, kaj se dogaja🙏❤️🙏❤️🙏

    • amena010
      Objavljeno ob 09:55h, 01 aprila Odgovori

      Romana, z veseljem 🙂

Napiši komentar