Kaj »apokaliptičnega« se je torej dejansko zgodilo na facebooku po 11. januarju 2018

Kaj se je torej res zgodilo po apokaliptični napovedi o spremembi facebook algoritma, ki bo porušila vse obstoječe biznise oz. facebook strani.

Precej opazujem, kaj se dogaja okoli (sploh pri tujih mojstrih facebooka) in opažam naslednje.

Ja, spremembe so se zgodile, definitivno, že če sama pogledaš, kaj vidiš v svojem newsfeedu lahko opaziš, da se dejansko več prikazujejo objave prijateljev in skupin. Jaz, na primer, sem začela opažati poste prijateljev, ki jih nisem videla že dolgo! In po drugi strani moram poiskati facebook strani, ki jih spremljam, da vidim, če je kaj novega.

Zato sem naredila kar precejšen red in prenehala slediti tistim, ki me ne zanimajo, zato, da vidim tiste, ki me zanimajo. In seveda velja tudi pri osebnih profilih. Več kot objavljaš, večkrat si v newsfeedu. In če nekdo objavlja non stop, vidiš non stop le njegove objave in če te le te ne zanimajo preveč, je treba narediti malo reda.

Facebook poslovne strani so definitivno degradirane. Doseg je manjši, pa še metodologijo merjenja so spremenili in so sedaj dejanske številke še manjše (čeprav zato tudi bolj realne in usklajene s tem, kako se meri doseg pri FB oglasih).

Čeprav se jaz glede tega ne sekiram preveč. Jaz objavljam enako kot prej, se pa res trudim, da so objave kakovostne, z dodano vrednostjo in daljše, da imaš možnost klikniti »read more«, če želiš prebrati več. S tem daš znak FB algoritmu, da te vsebine zanimajo in tvojo objavo več prikazuje. Poleg tega imaš tako tudi ti možnost, da vidiš, koliko je bila tvoja objava dejansko odzivna, ker niso kriterij le včečki in druge akcije na objavi. Jaz nimam veliko všečkov, klikov na read more pa vedno vsaj 4x, 5x in več. Torej imam tihe bralke, kar je tudi ok.

In še nekaj vam povem, kar je že pred časom povedala Ana Bučević … Od tebe ne bodo kupili tisti, ki všečkajo objave. No, v neki meri tudi ti, ampak predvsem tisti, ki te potihem spremljajo. Zato se ne sekiraj preveč glede javnih všečkov. Spremljaj koliko ljudi te dejansko bere.

Opazila sem, da so nekateri spremenili strategijo. Manj je t.i. motivacijskih postov in več FB live objav, čeprav grejo pri tem nekateri v drugo skrajnost in objavljajo le zato, da objavljajo. Jaz nisem zagovornica tega, da na poslovnem profilu objavljaš oseben zadeve. Ker mene zanima, kaj ima nekdo za povedati o facebooku in me ne zanima to, če je na olimpijskih igrah. Po moje morajo biti poslovni pagi za posel in osebni profili za osebne zadeve. Imajo pa mnogi to zmiksano in tisti, ki so že prej osebni profil uporabljali tudi za promocijo svojih storitev so sedaj na boljšem, ker se dejansko njihove objave na osebnih profilih prikazujejo več.

Absolutno vam ne priporočam, da greste sedaj to zlorabljati in izkoriščati osebne profile za posel. Sploh če niste tega prej počeli, imate na osebnem profilu popolnoma drugačno publiko, ki jih vaše poslovne objave ne bodo baš zanimale. Približno tako je pri meni in jaz na osebnem profilu zelo redko delim kaj iz poslovne strani. Če pa že naredim kakšno objavo malo bolj tako, jo pa tudi drugače napišem in izpostavim druge stvari. Če ne enostavno ni odziva, na facebooku je pa odziv tisti, ki šteje.

Tudi tisti, ki so že prej redno uporabljali facebook live imajo sedaj prednost, ker ga že obvladajo in ker so ljudje na to navajeni. Nekateri so to sprofesionalizirali do te mere, da je to že kar neka mini televizija oz. kot tv prenos v živo. Z osvetlitvijo, studiem, kamerami itd.

No, za nas, ki smo pri tem popolne amaterke, je popolnoma dovolj, če pritisneš tisti gumb live, napišeš kaj smotrnega in privlačnega o vsebini live videa (pozor, to moraš napisati preden greš snemati) in potem poveš kaj pametnega in koristnega. Ali pa posnameš sebe, ko delaš. Šivaš, slikaš, igraš na bobne, meditiraš, izvajaš jogo …

Za vse te zadeve je facebook life ali video ful priročen, predvsem pa ga ima rad tudi facebook algoritem.

Potem je bilo rečeno, da bodo kaznovane t.i. click byte objave, torej take, ki samo neposredno spodbujajo k všečkanju, deljenju, komentiranju, tagganju prijateljev in podobno in nimajo dejansko nobene prave vrednosti.

Opažam, da te zadeve še vedno uspešno krožijo po facebooku, kar pomeni, da jih facebook še ne kaznuje. Morda je tole posledica tega, da se mora facebook najprej naučiti slovenščine in se zaradi tega nekatere spremembe pri nas zgodijo kasneje.

Dejstvo je, da ljudje na objave v smislu »deli tega slončka za srečo« padajo in jih dejansko delijo. In če to pali, bi bilo res malce nespametno to ukiniti dokler pač deluje in dokler si s tem povečujete organski doseg. In dokler facebook to še tolerira, seveda. ?

Jaz tega že sedaj nisem počela in tudi v prihodnje ne nameravam začeti. Pa tudi slončkov ne delim okoli. 😀

Ogromno o tem, kako učinkovito objavljati na facebooku sem povedala na moji razprodani delavnici 1. marca. Naslednja bo v maju, točen datum še sporočim, ti pa res priporočam, če te zadeva zanima, da se prijaviš takoj, ko bo to možno, ker je bila zadnjič predavalnica (pre) zasedena in bom sedaj še bolj omejila število. Toliko žensk na kupu je tudi eno posebno doživetje. Vedno je pestro, pa tudi smeha ne manjka.

Nekaj je sprememb tudi pri facebook oglasih. Predvsem so ukinili power managerja in je sedaj le ads manager. No, jaz sem kapanjo naredila prav lepo tudi v tem ads managerju. Se mi zdi so dodali nekaj funkcij power editorja in je čisto ok.

Potem bodo baje ukinili nekaj analitike oz. merjenj, ker so irelevantna in jih ljudje ne uporabljajo preveč. Na primer positive in negative feedback na oglas. Meni je to super, ker je res ogromno neke analitike in kazalcev uspeha, ki jih v resnici sploh ne spremljaš in uporabljaš le tiste najbolj pogoste. Vam bom povedala, kako jaz delam oglase in kako jaz uporabljam le tisto, kar je nujno, da se ne zgubim v vsem. Tako po domače, da boste razumele in z videom, ker v živo je facebook oglase res težko razlagati. Je treba pokazati s klikanjem.  Kmalu. ?

Torej. Spremembe so se zgodile, niso pa ravno apokaliptične. Zgodba z doseganjem organskega dosega samo z neplačanimi objavami je pač končana in super za vse vas, ki ste to uspele narediti do sedaj. Mi drugi bomo za to pač morali plačevati. Pa ne da bomo šli kupovati všečke, lepo prosim. Govorim o sponzoriranju in boostanju zanimivih objav, kar bo verjetno še edini način za hitro ali bistveno povečanje všečkov na facebook strani.

Imaš pa tudi drugo možnost. Da daš še več poudarka na druge skupine, recimo svojo email bazo in email marketing, čeprav bo ta prizadet pa z novo uredbo GDPR. O tem sem že pisala v svojem zadnjem zapisu tukaj.

Se mi zdi, da nas na področju spletnega marketinga letos seka z vseh smeri. In čeprav izgledajo te spremembe na prvi pogled zoprne in slabe za naš posel, grejo v bistvu vse v smeri višje kakovosti. Tako objav na facebooku, kot tega, kdo ti lahko pošilja kaj na tvoj email ali te s svojimi maili zasuva. Jaz se tudi glede tega ne sekiram preveč, čeprav vem, da bo iz moje email  liste verjeno odpadlo cca 80% kontaktov. Vsaj taki so statistični podatki. Ampak taki kontakti so že tako ali tako neodzivni in zato zame brez vrednosti. Ena taka selekcija se bo naredila kar pa tudi ni slabo.

Me pa tudi pri tem zanima, če se bodo podjetja držala pravil in dejansko povabila obstoječe kontakte k ponovni potrditvi. Nekako se mi zdi, bodo tudi pri tem »hvatali krivine« in naredili to malo po svoje. Sploh tisti, z velikimi bazami in ki redno zasuvajo svoje ljudi z emaili. Joj, zadnjič sem spet slišala stavek »I respect your inbox«. Ko bi vsaj več marketingarjev tako razmišljalo.

Kot vidiš, jaz nisem klasično marketing dekle. Načeloma se precej držim pravil, ker mi je njihovo kršenje precej zoprno. In mi grejo zato na živce tisti, ki se pravil ne držijo in se na vse načine trudijo, da jih zaobidejo. Tako kot na facebooku, ko takoj ko se zgodi sprememba, ljudje že gledajo, kako bi to izigrali.

Potem svoje email liste ne zasuvam z maili in jih ne posiljujem s tem, da zakaj hudiča niso že enkrat nekaj kupili od mene. Ko dobim tak mail se odjavim. In ni rečeno, da enkrat ne bi nekaj kupila. Samo zaenkrat me ta pristop ni prepričal.

Ful ful bi rada, da bi se začel marketing delati malce bolje etično. Toliko se govori o tem native marketingu in osebnemu pristopu, pa kako smo vsi ljudje in bla bla, hkrati se pa še vedno na veliko uporablja najbolj manipulativne psihološke pristope, kako zlesti v glavo ljudi in prodati.

O tem je zadnjič govoril en Američan, ki ga spremljam in bila sem res navdušena. Pa obvlada in ima uspešno podjetje. In on dejansko ne zasuva z maili, predvsem pa mi ne piše le takrat, ko mi hoče kaj prodati. In veš kaj še. Njegov najstarejši sin je prebolel raka in to mu je popolnoma spremenilo življenje. In zato je na svojem, da ima čas za svoje tri sinove in njihov baseball. Ni mu cilj zaslužiti milijonov, ampak zaslužiti dovolj za udobno življenje in da ima ob tem tudi čas za družino. Evo. To je tudi moj cilj in poslanstvo. Točno to! In gospod je velik strokovnjak za facebook, pa govori le na eni konferenci na leto. Respect.

In potem je seveda še Marie Forleo, ameriška podjetnica, ki jo spremljam in mi je res zgled, da se da drugače. In da se da na malo bolj človeški in malo manj manipulativen način. In tudi ona je mega uspešna. Zato me te spremembe, ki se dogajajo res ne obremenjujejo preveč, ker so precej v skladu z mojimi etičnimi načeli. Jaz grem svojo pot naprej in to je to.

Kaj pa ti? Si opazila spremembe, ki so se zgodile in se še dogajajo? Kako so vplivale na tvoj posel? Napiši v komentar! In seveda, deli zapis s prijateljico. Res me zanima, kaj dogaja tudi pri njej.

 

Imej krasen dan in

 

LP, A

 

 

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.