Še en »udarec« za vse, ki se tržimo s spletnim marketingom (GDPR)

Verjetno vas je veliko že slišalo za ta novi bav bav, ki sicer sploh ni nov, je pa res, da začne veljati letos, 25. maja. In verjetno vas je že veliko bralo na to temo, ampak jaz bom o tem napisala laično, tako kot jaz razumem zadeve, in da jih boste razumele tudi ve, ki imate svoje spletne strani, trgovine, izvajate email marketing, niste pa tehničarji. ? Ker, sej veste, da so tehnične zadeve meni nočna mora, zato tudi ne skrbim za tehnične stvari na moji spletni strani. Za to imam, hvalabogu, odličnega računalničarja, ki bo zadeve uredil, kot je treba.

Varstvo osebnih podatkov je v tej naši digitalni, informacijski dobi postalo eno tako sivo, ali že skoraj črno območje, kjer prihaja do velikih zlorab in goljufij.

Morda ste videle zadnji nateg, ko je nekdo podarjal zastonj vinjeto, in to pošiljal kar po sms – ih okoli. Za kakšno goljufijo je točno šlo ne vem, ker jaz tega nisem prejela, ampak je bilo veliko razburjenja okoli tega. Kje so sploh dobili telefonsko številko? Zato moja osebna telefonska številka ni nikjer javno objavljena in tudi ne bo.

Res priporočam, da imate tudi »one woman« podjetnice ločena osebni in služben telefon. Sploh če imate spletne trgovine in nudite telefonsko pomoč pri nakupu. Pa še stroške službenega telefona se, mislim da lahko uveljavlja kot strošek, (če nisi normiranka in je potem to itak vseeno). To ne priporočam le zaradi varovanja zasebnosti, ampak tudi zaradi tega, da nisi dosegljiva 24 ur na dan. Ker to je res že nenormalno, v katero smer gre vse skupaj. Bo treba malce zdrave pameti vklopit in začeti spoštovati tudi zasebni čas podjetnikov.

Na spletnih straneh se beleži ogromno osebnih podatkov, za katere v večini primerov sploh ne veš, da si jih oddala. Recimo tvoja lokacija, starost, javne slike, kaj si klikala, koliko časa si na posamezni vsebini …  Tukaj ne gre le za email naslove, za katere se v veliki večini sicer strinjaš, da jih oddaš. Se pa še vedno dogaja, in tudi jaz prejemam na svoj email ponudbe podjetij, ki pošiljajo mailinge na javno dostopne naslove, kar bo po novi uredbi absolutno prepovedano. In to bo veljalo za celo EU.

Na spletni strani se zabeležijo tudi tvoje elektronske sledi, s katerimi si se sicer tako na splošno in malce ohlapno strinjala s  potrditvijo piškotkov. To imamo urejeno vsi, ampak sedaj ne bo več dovolj. Zelo jasno bo namreč moralo biti navedeno, kaj točno spletna stran ob tvojem obisku zabeleži in ti boš morala vsako stvar posebej obkljukati, da se s tem strinjaš. Če se s čim ne boš strinjala, tega spletna stran ne sme beležiti.

Sicer si ne predstavljam točno, koliko časa bomo torej zapravili na vsaki spletni strani, ki jo spremljamo, če bomo morali na vsaki posebej vse živo kljukati. Ampak mislim, da ne bo tako hudo in bo neka hitra rešitev, ker je to čisto neživljenjsko. Al pa česa ne razumem prav. Čist možno. ? Pa itak v 99% primerih laičen uporabnik spletne strani še vedno ne bo razumel, kaj sploh klika. In kaj odobrava. Ampak ok, bo imel vsaj možnost, da se o tem poduči.

Omogočen bo moral biti tudi vpogled v tvoje zabeležene osebne podatke, prenos k drugim osebam ali brisanje na tvojo zahtevo …

Treba bo urediti tudi zbiranje podatkov preko Google Analytics, (ki jo imamo tudi vsi na svojih, predvsem wordpress straneh, aneeee) ?, pa tudi Facebook pixel bo tukaj »sporen«, oziroma bo treba tudi na to opozoriti. Google Analytics in Facebook pixel sta nujna osnova na spletni strani, ki ju je najbolje urediti takoj, ko spletno stran postavljaš. Več o vsem tem, na kaj je treba paziti pri postavljanju spletne strani najdeš v mojem spletnem tečaju.

Sigurno so sporna tudi tale obvestilca, useproof, ki naj bi ti povečala kredibilnost in zagotavljala t.i. »social proof«.

Pri tem podjetju sicer trdijo, da imajo vse v skladu s predpisi in da osebne podatke pridobivajo, kot je treba. Samo pri mnogih se uporabijo javno dostopne slike, meni pa ni ok, da se nekje pojavi, da sem jaz, z imenom in krajem bivanja ter mojo sliko, kupila to in to stvar. No, pa tudi resničnost, oz. kredibilnost teh obvestil je malce vprašljiva, čeprav oni trdijo, da je vse skupaj absolutno resnično. Hm, no ja. Vsekakor pa je to samo še ena izmed stvari, na katere bo treba biti po 25. maju zelo pozoren.

Kaj je torej treba narediti?

  1. Najprej ti priporočam, da tvoj računalničar, ali ti, če sama tehnično urejaš svojo spletno stran, zadevo dobro preučiš.

Eno tako zgoščeno informacijo o novi Splošni uredbi o varstvu osebnih podatkov (GDPR), najdeš tudi na spletni strani informacijskega pooblaščenca, kjer so pripravili tudi poseben letak za mala podjetja, z zelo jasnimi navodili, kaj je treba.

  1. Počakaj in poglej, kako bodo to naredili drugi. Podjetje A1 naj bi imelo to že urejeno. Poglej njihove splošne pogoje in druga obvestila, kjer je res napisano vse živo. Ampak, da bi lahko sama kje kljukala, kaj želim, da beležijo in kaj ne, pa nisem zasledila. No, verjamem pa, da imajo to urejeno kot je treba, saj so kazni za velika podjetja kar visoke, tudi do max. 20 mio evrov.

Kazen je drugače odvisna od letnega prihodka podjetja in znaša 4% letnega prihodka. Tako da do nas, »tamalih«, bodo bolj usmiljeni. ?

  1. Predvsem pa bodi pozorna pri izvajanju akcij za pridobivanje novih e-mailov!!!!

To je zelo pomembno za vse, ki se tržite z email marketingom.

Kajti.

Vsi email naslovi, ki so bili pridobljeni pred uveljavitvijo uredbe, bodo neveljavni! Tudi če si jih pridobila po »pravi« poti, torej z dovoljenjem. Zato, ker se tisti, ki so jih oddali niso strinjali s čisto vsako točko posebej, glede njihove uporabe.

Moram priznati, da je meni to vseeno malo čudno, ampak ja. Tako naj bi bilo. Od vseh, ki so sedaj na tvoji email listi, boš morala pridobiti izrecno dovoljenje, ki bo moralo biti pisno zabeleženo, kot dokaz, da lahko uporabljaš njihove osebne podatke (recimo email) za te in te namene. In dosedanja praksa je pokazala, da ti to ponovno dovoljenje da okoli 8-12% obstoječih uporabnikov. Torej bo odpadlo 90% tvoje email liste.

A si ti predstavljaš, kakšna izguba je to za podjetja, ki imajo 50.000, 100.000 ali pa milijonske baze uporabnikov? In pri katerih email marketing predstavlja recimo tudi do 30 in več odstotkov njihovega letnega prihodka?

Jaz si tega sploh ne predstavljam in moram priznati, da sem po eni strani kar vesela, da sem glede večanja moje email baze precej zaspala, oziroma sem delala druge stvari, in, hvalabogu v to tudi nisem vlagala kakšnih večjih finančnih vložkov.

Tako da, drage moje, ki ste na moji email listi. Ko bomo to uredili, boste  verjetno prejele en email ali nekaj takega, kjer se boste morale ponovno strinjati s tem, da prejemate moje emaile. Če ne, se ne bova več slišali. ? In seveda boste morale to urediti tudi ve, ki se ukvarjate z email marketingom.

Obstoječe email liste bodo torej velik problem, oziroma jih bo treba ponovno pridobiti. Za nove emaile pa bo treba najprej vse urediti, potem pa bo »double opt in«, oziroma dvojna potrditev to uredila. Torej, da nekdo, ko prenese nek tvoj lead magnet, preden le tega dobi, potrdi še strinjanje z vsem, kar bo treba.

Torej ti toplo priporočam, da sedaj ne zapravljaš denarja z oglaševanjem svojih lead magnetov in povečevanjem svoje email baze, DOKLER NE urediš stvari v skladu z novim GDPR. Tudi jaz bom naredila tako.

Podobno, se mi zdi, da se je zgodilo na Facebooku, s spremembo algoritma. Facebook poslovne strani so degradirane in organski doseg se je drastično zmanjšal.

Za večino, ki imajo veliko sledilcev, ali pa so te pridobili hitro, velja, da so v to vložili nek (verjetno ne ravno minimalen) budžet v oglaševanje. Verjemite, da je brez oglaševanja povečanje baze sledilcev na Facebooku praktično nemogoče. Ali pa traja nekaj let. Torej je bil ta denar vržen stran? Kaj ti pomaga nekaj tisoč sledilcev, če se jim tvoje objave sploh ne prikazujejo? Mislim, res upam, da ni čisto tako.

Skratka.

Leto se sploh še ni dobro začelo, pa je na področju spletnega marketinga kar veliko sprememb. Jamrati in bentiti okoli tega je brez veze, ker ti to ne bo prav nič koristilo. Vse spremembe je treba vzeti v zakup, se prilagoditi in izvleči iz njih najboljše, kar se da.

Je pa kljub vsemu, spletni marketing za mala podjetja in podjetnice začetnice še vedno ena izmed stroškovno najbolj učinkovitih poti. Najprej top spletna stran, potem pa trženje s Facebookom ali drugimi socialnimi omrežji, email marketing in bloganje. Več informacij o tem, kako blogati, najdeš tukaj.

In ja,  obeta se kar nekaj mojih predavanj o različnih področjih spletnega marketinga. Od marca naprej.  V živo 🙂 In če želiš biti o tem obveščena in biti deležna posebnih ugodnosti samo za mojo email listo, potem se ti splača na njej tudi ostati.  😉

Kaj pa ti? Si že slišala za novi GDPR? Že kaj brcaš v tej smeri? ? Napiši v komentar svoje izkušnje. Sigurno pridejo prav še kateri. In seveda. Deli zapis s prijateljico. Če ima spletno stran in če izvaja email marketing bo te zadeve morala urediti tudi ona.

Imej krasen dan in,

 

LP A

 

0 komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.