Si se že kdaj pri prodaji počutila kot opica?

Res ne vem, zakaj primerjavo z opicami ponavadi uporabljamo kot žaljivko. Meni so opice ena krasna, inteligentna bitja, ki pa jih, (kot mnoge druge) ljudje veselo teptamo. In pobijamo. In zapiramo. In … Res ne maram živalskih vrtov. In sedaj sta tudi tamala že tako velika, da se jim da izognit.  O cirkusih pa sploh ne bom.  😡

Tuhtala sem, zakaj bi primerjavo z opicami uporabljali kot slabšalnico, in mi ne pride na misel nič drugega, kot to, da opice na veliko izkoriščajo tudi v znanstvene namene in z njimi delajo poskuse. Ker se opice rade učijo. Tudi in predvsem s ponavljanjem. Ampak, a veš kaj je največji štos? Da smo ljudje popolnoma enaki. O ja. Kot opice smo. In zato, če želimo nekoga užaliti s primerjavo z opico, potem v bistvu žalimo samega sebe. Ker se obnašamo enako.

Se sprašuješ, kaj ima to zveze s prodajo? Veliko zveze ima.

Poznaš eksperiment monkey see, monkey do? Ta izraz se nanaša na učenje nekega procesa, ne da bi razumeli, zakaj deluje. Ali pa na ponavljanje nečesa, le zato, ker je to naredil nekdo drug. Ne veš, zakaj to delaš. Tudi tisti, ki je s tem začel, ne ve, zakaj to dela. Ampak vseeno dela. Ker mu je nekdo rekel, da naj.

Mislim, noro je, ko vidiš, kako to dejansko deluje v praksi. Na Youtube je ful filmčkov na to temo, ampak morda si poglej tega. 

Ob pisku so vstajali, čeprav niso vedeli zakaj.

In en drug filmček. Ljudje so stali v vrsti, ker jim je to rekel prvi, ki je stal v vrsti. Niso vedeli, zakaj stojijo, tudi ta, ki je bil prvi (vodja) ni povedal razloga, zakaj stojijo. Poglej si video tukaj. 

In kaj je nauk te zgodbe?

Da ljudje sledimo vodji, oziroma množici, ne da bi razmišljali, zakaj. Ja, naučili so nas tako. Vem. In tudi sedanji šolski sistem ustvarja ovčke in sledilce, ki naj ne razmišljajo s svojimi možgani. Tako da, če se ljudje že primerjamo z živalmi, potem je morda boljša primerjava z ovcami.

Marketing je ena sama psihologija, saj to veš, a ne. Marketing je znanost, ki je naštudirala psihologijo ljudi in njihovo nakupno vedenje do te mere, da lahko to uporablja za svoje interese. In tukaj so meje manipulacije zelo zabrisane. Američani so sploh profesionalci v tem. Kako ljudske množice zmanipulirati tako, da kupijo vse. In zato verjetno ni države, ki bi imela več zapufanih ljudi, od Amerike. Ki gredo zaradi nore potrošnje preko vseh meja razuma.

Od kod prihaja Black Friday? Iz Amerike. Od kod prihajajo slike nepregledne množice ljudi, ki visijo na vratih trgovine, da se odpre, in so za to pripravljeni tvegati svoje življenje in riskirajo, da jih poteptajo v gužvi, samo zato, da dobijo tisti izdelek prvi. Ker je na akciji. Znižan za 75%. Samo danes.

Te psihološke prijeme v prodaji seveda lahko uporabljaš tudi ti ali jaz. Popusti, urgenca (samo zdaj, potem pa konec). Ampak lahko jih uporabljaš vsaj približno etično, pa so lahko kljub temu učinkoviti.

Recimo tako, da se držiš tega, kar rečeš. In če rečeš, da boš vrnila celotno kupnino enemu izmed kupcev SAMO DO 21.12, potem naj bo temu res tako. Ja, ja to je moje decembrsko obdarovanje ? In res bom 22.12 izžrebala eno osebo izmed vseh, ki boste do takrat kupile in plačale moj spletni tečaj, ali enega od modulov, in ji vrnila celotno kupnino. Zato pohiti z nakupom, ker jaz svojo besedo držim. Saj toliko me že poznaš ne? ? Pa veš kaj je še, prazniki so idealen čas za take stvari. Za učenje. Ker boš imela ljubi čas za to. Razen če bi ga raje preživela v družbi televizije. Tudi prav. ?

Seveda pa moraš nujno, preden karkoli kupiš, predelati moj brezplačni e-priročnik “Kako napisati udarne vsebine za spletno stran”, saj je le ta osnova za nadaljnje delo.

Druga stvar, ki se pri prodaji uporablja na podoben način, in ki meni ni sporna, pa so reference in priporočila. Izjave zadovoljnih uporabnikov. Če so napisane prav, iskreno in kredibilno, (če se le da, s sliko osebe zraven in imenom in priimkom).

Izjave zadovoljnih uporabnikov nujno uporabi na svojih prodajnih straneh (poglej, kako sem jaz naredila tukaj) .

A pa sploh veš, v katerih primerih potrebuješ prodajno stran?

Ok, če imaš spletno trgovino, potem ne boš pisala prodajne strani za vsak produkt. Jo pa potrebuješ:

  • če stopaš v vode kreiranja spletnih produktov (e-tečajev, webinarjev, e-knjig …)
  • če tržiš svojo delavnico, seminar ali kakršenkoli drug dogodek v živo.

Če bi se rada naučila samo to, kako napisati prodajno stran, lahko kupiš le 3. modul – pisanje tekstov. Ker razumem, da morda ne potrebuješ celotnega tečaja. Čeprav je res fajn noooo. 😛  Če meni ne verjameš, vprašaj udeleženke Bojano, Minko, Špelo, Marjo, Leo, Dejo, Petjo, Katarino, Tjašo …, ki so ga že predelale.

No, in kje smo spet? Pri priporočilih. To je to. Ker če so one zadovoljne s tečajem, potem že mora biti ok, ne? Morajo pa biti reference res resnične in kredibilne, ne izmišljene (tudi pri morali smo spet, knede). Ne splača se ti goljufati, ker ti garantiram, da te bodo slej ko prej dobili. In bo tvoja kredibilnost izgubljena za vedno.

Zdaj pa ti napiši v komentar. Si se kdaj počutila ali obnašala kot opica? Slediš kdaj komu, ne da bi prav vedela zakaj? Ponavljaš njegovo obnašanje? In, ali bi zaradi tega kupila nek produkt? Deli zapis tudi s prijateljico. Čisto možno, da o tem sploh še nikoli ni razmišljala. 😉

____________________________________________________________________________________________

Punce moje (jest vam rečem kar punce, čeprav vemo, da smo vse ugledne gospe, aneda ?).

To je moj zadnji letošnji blog. Tiste, ki me spremljate na Facebooku veste, zakaj je bil o opicah. ? Ja, temo mi je izbrala ena izmed vas. Vzela sem ga kot izziv, ker sem potrebovala malce »off roada« pri pisanju, in da vam pokažem, da se lahko napiše prodajni blog za katerikoli produkt, na katerokoli temo, zavit v zgodbo. Ker bloganje je na pohodu tudi v Sloveniji, t.i. vplivneži (influencerji) pa so v tujini itak že milijonarji. Če te zanima, kako lahko z bloganjem zaslužiš, najdeš vse najbolj aktualne informacije o tem v 4. modulu mojega spletnega tečaja.

Iskrena hvala vsem, ki ste bile letos z mano. Lepo, predvsem pa plodno leto je bilo. Zaorala sem svojo ledino, ki jo bo treba v 2018 samo še razširiti in nadgraditi, in upam, da boš šla z mano še naprej. Da mi boš dovolila, da ti podam roko, ker, saj veš, sem samo en korak pred tabo. Zato jo tudi lahko dosežeš. ?

Eno iskreno 2018 ti želim. Da bi našla svojo pot, ne pot nekoga drugega. ?

Alenka

 

Komentarji

komentarjev

0