Preveč učenja lahko ubije tvoj posel.

» Ni ti treba vsega znati. Ni ti treba vsega vedeti. Nikomur se ti ni treba dokazovati. Ti sama veš, koliko si vredna«.

To mi je rekla ena krasna gospa, leta 2015. Seveda me ni poznala in seveda me sploh ni videla v živo. V resnici ni vedela niti tega, ali sem moški ali ženska. Samo čutila je energijo. In ta gospa mi je tudi rekla, da imam energijo, ki zna prepričati in motivirati, in da bi zato morala učiti. ?

Morate vedeti, da sem bila jaz leta 2015 še precej izgubljena in kar precej globoko v poslu, za katerega še danes ne vem, kje sem imela pamet, da sem se ga lotila. In hvalabogu, potem tudi znebila. 😀

Saj ni to, da sem poslušala njo, ampak jaz res rada učim. Že v mojih študentskih časih sem inštruirala mulčke in tudi danes, ko me (očitno) vedno bolj vleče v predavateljske vode, mi je to res fajn delat.

Tudi zadnjič, na Zavodu Cene Štupar, ko je bilo čisto nepričakovano več kot 100 prijavljenih, in je bilo predavanje prestavljeno v veliko dvorano. Samo enkrat prej sem govorila pred toliko ljudmi. Mislim da je bilo na Gospodarski zbornici Slovenije. Ampak ni bilo prav nobene panike. Ja, nisem vedela, kam naj se postavim, ali pa, če bom lahko govorila brez mikrofona … Ampak to so malenkosti. Ko si suveren v tem, kar govoriš, potem tudi treme več nimaš.

In ja, pogovarjali smo se o vsem. O optimizaciji spletnih strani, o email marketingu, Facebooku, spletnih straneh, strategijah oglaševanja … O vsem! In o vsem sem vedela dovolj, da sem bila lahko enakovreden sogovornik.

Ampak.

Ni bilo vedno tako. In to, da dosežeš takšen nivo znanja, da si ti v sebi sigurna, ni lahko. Pa tudi izkušnje rabiš in leta sigurno naredijo svoje. Pri štiridesetinnekaj se enostavno ne sekiraš več zaradi malenkosti. Na primer zaradi tega, če si bom morala med predavanjem nos obrisati (in tudi sem si ga). ?

Ko se nekaj učiš, ko pridobivaš znanje na nekem področju, sploh če nameravaš to znanje predajati naprej, se kaj lahko ujameš v zanko, da ti nikoli ni dovolj. Nikoli ne znaš dovolj. Pa je v resnici dovolj, da si samo en korak pred drugimi, da jim lahko pomagaš. Tako jim lahko podaš roko in jo dosežejo. Če si predaleč, je ne morejo!

In se samo učiš in učiš, od sebe pa ne daš ničesar. Jaz sem to past sicer preskočila in sedaj od sebe dajem že precej, ampak vseeno! Ko so mi zadnjič gospe na mojem predavanju povedale, kaj potrebujejo sem rekla »jooj, jaz pa res ne mislim, da sem strokovnjakinja za to. Pa toliko jih je že, ki to delajo. Jaz  lahko delim samo svoje izkušnje.« In je rekla ena gospa. »To je popolnoma dovolj. To rabimo.«

Hvala draga S., da si me zbudila. ?

V življenju se nikoli ne smeš nehati učiti. Ker so tudi možgani mišica, ki jo je treba trenirati, in znanstveno je dokazano, da se s tem lahko tudi izogneš boleznim, kot so demenca in podobne na stara leta. Ampak eno je, če greš pri tem preko vseh meja, ker misliš, da moraš znati vse. Na tak način se ti kaj lahko zgodi, da si »strokovnjak« za vse, in za nič.

To je podobno, kot če želiš ugajati vsem in v svojih marketinških aktivnostih nagovarjaš vse. Vsem govoriš, pa te nihče ne sliši. In zato tako poudarjam pomen določanja ciljne publike in idealne stranke. V mojem spletnem tečaju sta cela dva modula namenjena temu, s konkretnimi primeri iz različnih panog! Če te ne zanima cel tečaj, kupi vsaj ta dva modula (1. in 5. ). Res ti bosta pomagala.

In ko veš, komu želiš prodajati, in ko veš, kaj potrebuje, potem tudi produkta ni težko narediti. In potem se lahko specializiraš na tista področja, ki tebi kot oseba najbolje ležijo, in pri katerih zato lahko daš največ od sebe. Druga področja pa prepusti drugim! Dovolj je vsega za vse.

Na mojem zadnjem predavanju so me poslušalci ocenili skoraj s čisto petko (od 22 ocen so bile le tri štirice). Hvala za to. Dalo mi je veliko potrditev, da znam. In da poslušalci na mojih predavanjih ne zaspijo. ?

Eden izmed komentarjev pa je tudi bil, da bi radi več vsebin oz. predavanje na temo AdWords oglaševanja. No, to, na primer, je področje, v katerega se jaz niti pod razno ne bom spuščala. Ker je tako tehnično, da me vse mine. Že pri facebook oglaševanju te tehnične zadeve požiram z velikim cmokom, ampak FB oglaševanje pač rabim. Tega se pa ne grem. Tako kot niti pod razno ne poznam drugih socialnih omrežij, razen Facebooka in nekaj Instagrama, niti na njih nisem prisotna. Ker se ne moreš aktivno ukvarjati z vsemi, če si onewoman band. Ni variante.

Je pa res, da o drugih prvinah spletnega marketinga vem veliko, ker želim in ker moram. Ker ste moja ciljna publika podjetnice začetnice in začetnice v spletnem marketingu, ki bi vam rada na podlagi mojih izkušenj in znanja pomagala, da uspešno vstopite na trg in se uspešno promovirate.  Zato moram vedeti o veliko stvareh veliko. In zato se še vedno kdaj ujamem v past, da mislim, da ne vem dovolj. In zato naši večeri mnogokrat izgledajo tako, da sem jaz na kavču s slušalkami v ušesih, in poslušam razne webinarje, mož je pa zraven. Namesto, da bi se ukvarjala z njim. ?

Naročena sem na ene tri, res top mailinge in tako vsaj 2x na teden prejmem obvestilo o tem in tem webinarju, članku in podobnem, potem pa poslušam kot obsedena. In itak, da mi ne znese vse. Potem pa še kupim kakšno reč, ker mislim, da jo nujno rabim, in se samo učim in učim, namesto da bi kreirala.

To je tista past, v katero se lahko ujameš, in ki lahko ubije tvoj posel. Ker ne pozabi. Ti moraš prodajati. Vsi, ki se gremo podjetništvo zares, moramo prodajati. In to mora biti uravnoteženo s tem, da se učiš in pridobivaš nova znanja. Eno brez drugega, ne bo šlo.

Zato. Jasno definiraj, kdo je tvoja ciljna publika, naredi raziskavo med njimi, potem pa kreiraj produkte zanje. In pri tem upoštevaj predvsem to, kaj tebi leži, in kaj ti najraje počneš, kje čutiš, da si najmočnejša. Druga področja pa prepusti drugim. OK? Če ne se boš ujela v zanko neprestanega učenja, in ne boš nikamor prilezla. Da o tem, da prostega časa skoraj ne boš več imela niti ne govorim.

Povej mi. Kako je pri tebi? Si se že kdaj ujela v zanko neprestanega učenja in (pre)malo kreiranja? Napiši v komentar! In morda poznaš kakšno prijateljico, ki to ravno sedaj počne? Deli ta zapis z njo in ji pomagaj, da preskoči to past. Sigurno bo hvaležna, ker morda na to sploh še ni pomislila. 🙂

Imej krasen dan in

LP, A

 

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.