Zakaj ne uporabljam facebook skupin

V spletnem marketingu je non stop precej novosti. Vsi se grebemo za pozornost potencialnih strank v tem hrupa polnem svetu in ob kroničnem pomanjkanju časa.

Facebook je ena izmed platform, pri kateri je novosti  (sploh v zadnjem letu) ogromno. Dobrih in manj dobrih, kot so zlorabe osebnih podatkov in podobno.

Veliko je tehničnih novosti, avtomatizacija in robotizacija je na pohodu tudi na socialnih omrežjih.

Če me vsaj malo poznaš veš, da nisem tehničar. V resnici vseh tehničnih stvari resnično ne maram in ob njih v trenutku (še bolj) osivim. 😉

Če me še malo bolj poznaš potem veš, da sem samostojna podjetnica, ki sem načeloma sama za vse. Torej nimam okoli sebe tima ekspertov, tajnic in podobnih, ki bi delali stvari zame.

Imam samo računalničarja, ki skrbi za mojo spletno stran. Zato moram skrbno razporejati svoj delovni čas med aktivnosti in spremljati, katere so smiselne in najbolj učinkovite. In verjamem, da je večina vas, ki me spremljate na istem. Ste same za vse.

Če me zelo dobro poznaš veš, da sem tudi mama dvema šolarjema, ki sta mi prioriteta. Da vsak dan kuham kosilo, spremljam njune šolske aktivnosti, in da sama skrbim za gospodinjstvo. Ker resnično ne maram, da se mi tuji ljudje motajo po mojem domu. Predvsem pa delam od doma in mi vsako dopoldne, ko bi se morala nekam umakniti, da bi tukaj nekdo čistil, povzroča stres.

Zato lepo čistimo skupaj. Tamala samo še v 87% časa pozabita, da je treba umivalnik za sabo pomiti. 😀

In če me vsaj malo poznaš tudi osebno veš, da ne počnem več stvari, do katerih imam odpor. In ne šmirglam ljudi, ki se ne znajo obnašati, so do mene nespoštljivi, predvsem pa jim je samoumevno in pričakujejo, da jim bom dala vse zastonj, kupili pa od mene itak nikoli ne bodo ničesar. Ker imajo druge mentorje. To seveda popolnoma razumem, samo zakaj potem ne vprašaš njih, ne mene? 😉  

Ok, malo sem šla na široko, ampak želela sem poudariti, da ne delam več stvari, do katerih imam odpor. Zaupam svojemu občutku, pa tudi nimam časa za vse.

Letos je bil Facebook res na udaru. V začetku leta je bila velika sprememba algoritma, zaradi katerega naj bi bile objave skupin veliko bolj prikazovane v newsfeedu, kot objave poslovnih facebook strani (pagov).

 

In seveda so ljudje začeli na veliko ustanavljati skupine in …  Zgodil se je bumerang.

Poglej.

Newsfeed uporabnika Facebooka je relativno majhen prostor. V tem prostoru Facebook prikazuje objave glede na tvoje preference.

Nekaj lahko označiš sama, drugo pa prikazuje po tem, kaj ti klikaš, spremljaš, koliko časa nekaj bereš, všečkaš itd. Vse te informacije daš Facebooku sama.

Zdaj pa pomisli, da si članica 10+ facebook skupin. In da imajo te po nekaj tisoč ali še več članov. A se ti ne zdi, da je tako velika gužva in borba med njimi, katere objave se ti bodo prikazovale? Nemogoče je, da so enakovredne. In kaj se zgodi? Ja ravno tako se »izgubijo« v množici objav, kljub temu, da so to objave v facebook skupini.

Razumeš, kaj ti hočem povedati?

Seveda je precej odvisno do tega, zakaj ustanavljaš skupino. Več o tem sem napisala že v mojem blogu >>> TUKAJ

Facebook skupine so odlične kot podpora in »prostor za druženje in učenje« za višjecenovne programe.

Kot podpora za nižjecenovne programe, recimo spletne tečaje, so po mojem mnenju potrata časa. Ker če jih ustanoviš kot bonus in obljubljaš, da bo v njem podpora 24/7, potem ta podpora tudi mora biti. In če dobiš v skupino ljudi, ki bodo recimo za 67 eur pričakovali, da jim boš osebno svetovala, potem se znaš zaštrikati. Sploh, če bo članov precej.

Če boš držala obljubo in svetovala, boš delal non stop za 67 vloženih eurov. Lahko sicer vzameš pomoč, ampak boš to pomoč plačala.

Če obljube ne boš držala, kar sem prepričana, da se zgodi v večini primerov, potem se znajo zgoditi zahtevki za vračilo denarja.

To je en vidik, za katerega ti res svetujem, da o njem skrbno razmisliš.

Tretji razlog, zakaj ustanoviti facebook skupino in ki se mnogo uporablja, je pa ta, da s tem gradiš svojo skupnost. In tudi s tem je veliko dela. Ne le, da jih moraš animirati, objavljati, svetovati, mnogi tudi dopuščajo možnost za promocijo. In imam močan občutek, da se mnogi včlanijo v raznorazne skupine ravno zato, da imajo to možnost. Za svojo promocijo.

Ampak!

Si se že kdaj poskusila promovirati v kakšni taki skupini? Ko lahko en dan v tednu objaviš neko svojo promocijo v komentar objave in potem je teh komentarjev malo morje … Kdo misliš, da to gleda?

Kakšna misliš, da je učinkovitost? Potem pa še ljudje pišejo kar nekaj, ponujajo plačljive storitve popolnim neznancem, kar je seveda popolnoma narobe. In dam roko v ogenj, da je rezultat čista nula. In smo zopet pri potrati časa.

Poleg tega je zelo vprašljiva kakovost ljudi v tej skupini. Zakaj so resnično v njej. Zaradi svoje promocije, ali želijo od tebe res kdaj kaj kupiti?

Resnično me zanimajo vaše izkušnje in bom zelo vesela komentarjev, pod to objavo.

In še zadnji najbolj pomemben vidik gradnje skupnosti na Facebooku. Kar je na Facebooku, je od Facebooka. Ja, tudi Messenger.

Vse je vezano na tvoj osebni profil (tudi facebook poslovna stran). In če se Facebooku iz kateregakoli čudnega razloga zazdi (pa veš, da se zanje čase dogajajo čudne stvari), da kršiš njegova pravila, (čeprav jih morda sploh ne), potem ti bo profil ali page brez debate ukinil.

Seveda gre potem adijo tudi Messenger in facebook skupina. Kaj boš pa potem? 😱

 

Zato še enkrat. Lepo prosim. Ne nosi vseh jajc v eni košari in začni graditi svojo email skupnost.

Ja, vem, da je zamudno. Vem, da mogoče ne znaš ali pa si obupana, ker ne veš, kje začeti.

Zato sem tudi pripravila delavnico na to temo, kjer ti razložim čisto vse.

Email marketing lahko uporabljaš v katerikoli panogi, predvsem pa je odličen za nas, ki smo same za vse, in ki nimamo ogromnih budžetov za oglaševanje.

Pridi na delavnico, ker sumim, da je potem dolgo ne bo, (če bo sploh kdaj ponovitev). V taki obliki verjetno ne.

In samo še 3 mesta so na voljo, potem zapremo vrata.

Klikni >>> TUKAJ in pridi.

 

Upam, da ti je ta zapis malo odprl oči, ali pa morda podal malo drugačen pogled na nekaj, kar uporablja mnogo ljudi, pa sploh ni nujno, da je učinkovito, oziroma da tebi prinaša želene rezultate.

Morda pa imaš ti drugačen izkušnje? Zapiši v komentar! In seveda. Deli zapis s prijateljico. Sploh če ves svoj trud vlaga le v Facebook. 😊

 

Imej krasen dan in lp,

A

1 Comment
  • Hejdi
    Objavljeno ob 19:20h, 15 novembra Odgovori

    Res je bil boom skupin. Veliko skupin za promocijo. Nikoli pa nisem razumela, zakaj so te skupine zaprtega tipa. HALO?!!!!! In potem so vedno isti, ki vse sledijo in vse komentirajo. In sem se vprašala: ma človek, kdaj pa ti ustvarjaš? In vedno bolj pogosto sem se raje pustila ujeti mojim pletilkam in kvački, kot pa rolanju miške in “kva nouga” po skupinah. O, valjda, potem je še slovenska foušarija, ki ni zanemarljiv pojav, sploh ne v ženskih skupinah. UH! Če se hočeš povleči ven iz povprečja, moraš slediti sebi. Pika. Je pa res, da so nekatere skupine, ki imajo stroga pravila in v teh skupinah je veliko novega, lepega in ustvarjalnega. Niso vse skupine za v isti koš. Le prave moraš zaslediti.

Napiši komentar