Ali ti je zoprno prodajati?

Uf, s tem nas ima pa veliko težave. Mislim, da je to predvsem posledica vzgoje (predvsem nas, recimo 35+, ta mladi so napumpani s samozavestjo), ko so nas učili, da moraš biti skromen, pa se ne preveč izpostavljati, buhvar se kaj pohvaliti, ker to se pa res ne spodobi, a ne … Nekaj bi jaz pripisala tudi kolektivni slovenski zavesti, ker smo bili toliko časa narod hlapcev, da se nam je to vsidralo nekam v podzavest. Ampak se mi zdi, se tudi tukaj Slovenci prebujamo. Smo sicer še vedno zelooo potrpežljivi, ampak ko imamo zadosti, imamo zadosti in udarimo po mizi. Ali pa če nam je stvar zelo pomembna.

Torej to, da ne maraš prodajati, da ti je to zoprno, se počutiš nadležna, vsiljiva, ta problem ima sigurno večina, sploh novopečenih podjetnikov. Potem se malo utrdiš. Ampak dejstvo je, da je tudi s.p. jev in drugih oblik samostojnega podjetništva vedno več. Nekaj zato, ker so nekateri v to skoraj prisiljeni, upam pa, da še več zato, ker si ljudje želijo iti na svoje. Ker želijo delati tisto, kar jih veseli. In ker ne želijo, da jim nekdo visi nad glavo. No, to sem jaz in upam, da tudi ti. ?

Letos je 5 let odkar sem na svojem in v tem času sem prodajala že marsikaj (nekaj o tem sem že pisala tukaj). Pa tudi o tem, da je mnogokrat težko zaračunati prijatelju in da je še vedno veliko mišljenja, da bi moral prijateljem dati kar vse zastonj, sem že pisala tukaj. To je bil najbolj bran blog na moji spletni strani.

Ogromno je tudi ljudi, motivatorjev in podobnih, ki naj bi ti pomagali preko tega, da ti je zoprno prodajati. Ker so to vzorci, ki jih imaš v sebi in ki jih lahko odpraviš. Tudi glede tega imam izkušnje in bom rekla samo to. Bodi previdna, komu pustiš, da se »igra« s tvojo glavo, ker to ni hec. Če se tega problema zavedaš, in če ga res želiš odpraviti, oziroma če misliš, da je tako globoko v tebi, da res ne moreš sama čez, potem si poišči pomoč izkušenega psihoterapevta. In se pripravi na to, da zna biti proces tudi boleč, da znajo priti ven stvari katere bi raje pustila zakopane, in pripravi kar precej denarja za to. Včasih pa so obrambe kot kitajski zid in v tem primeru sem jih jaz pustila pri miru. Verjetno niso tam brez dobrega razloga.

Glede prodaje sem se pa precej sama na to pripravila in sedaj s tem nimam večjih problemov. Ja, mislim, je tudi meni še kdaj zoprno, pa me stisne, ko pride kakšna odjava iz mailinga, ampak sem se zdej na to že navadila. Predvsem pa ne pustim, da bi me ta strah ali nelagodje pri čemerkoli oviral. Jaz grem mimo tega in delam tisto, kar menim, da je treba, da prodajam. Ker svoj s.p. imaš zato, da prodajaš, da lahko od tega živiš. Je res? In sigurno je lažje deliti nekaj brezplačno in sigurno ti tako sledi več oseb. Zato je razumljivo, da ko boš začela prodajati, bodo nekateri odšli. Ampak odšli bodo le tisti, ki že itak od tebe niso nameravali ničesar kupiti. A me razumeš? To potem niso tvoje potencialne stranke, kajne?

Glede tega sem imela pred časom pogovor z eno osebo, ki je delala precej uspešen e-mail marketing v nekem podjetju. In mi je rekla, da se jim na dan cca. 100 ljudi odjavi in 130 prijavi. Torej je trend pozitiven in to je tisto, kar šteje! Ne glej posameznikov, ampak celoto.

Še ena stvar, ki se mi zdi pri prodaji zelo pomembna, in ki sem se je naučila od svojega učitelja/mentorja, whatever, je ta da, ko narediš svoj produkt in ko ga daš na trg, se moraš od njega čustveno odvezati. O jaaaaa, kakšno razsvetljenje! Ker se dogaja, da nam produkti, ki so recimo precej osebni (kot moje knjige) ali pa taki, v katere si vložil ogromno truda (kot moj spletni tečaj), veliko pomenijo. So nam kot nekakšni otročki, na katere smo ponosni in jih težko spustimo v svet. Jaz sem bila taka, sploh moje knjige so mi bile res nekaj posebnega. In tudi na moj tečaj sem ponosna, ampak ga z velikim veseljem spuščam v svet, kar ga nisem naredila zaradi sebe, ampak zaradi tebe. Jaz vse to že znam, ane. ? Vem, da ni popoln, ampak naredila sem ga najbolje, kar znam in imam zato mirno vest. In ga bom prodajala, ko hudič, in naredila vse, kar je v okviru mojih moralni vrednot, da bo uspešen. In potem mi čestitajte, dušice moje, ne zdej.  Ker merilo uspeha mi bo njegova prodaja, ne to, da sem ga naredila. ?

Ravno včeraj me je klicala prijateljica, ker je imela idejo za svoj spletni tečaj. In ideja je bila dobra, ne da ne. Popolnoma na mestu, izvedljiva, če bi bila ona pripravljena vložiti ca. 1000 eur, da se to postavi. Ampak jaz sem jo vprašala  eno bistveno stvar. Komu boš ta tečaj prodala? Se ti zdi, da so tvoje potencialne stranke produkta sploh prave za učenje preko spleta? Neosebno, brez osebnega kontakta in tega, da pokažeš v živo, kako se zadeva dela? Ker za to, da se učiš prek spleta ni vsak. Rekla sem ji, da naj najprej razmisli, kdo je sploh njena ciljna publika za ta produkt in ali bi bil zanje primeren? (Vse o tem, kako se določi ciljna publika in idealna stranka, najdeš v 1. modulu mojega tečaja). In sva prišli do tega, da verjetno zadeva res ne bi preveč funkcionirala. Torej, produkt bi bil čisto ok, ampak prodaja? In podobno debato sem imela še z nekom, ki sem ga mentorirala in to je stvar, na katero morate pomisliti, preden daste produkt na trg. Tudi če se tebi zdi ideja res top in produkt res fenomenalen, pomisli najprej, komu ga boš prodala.

Prodajni pristopi so se danes seveda zelo spremenili. Predvsem je to doba vsega digitalnega, spletnega, od produktov do marketinga. Nekateri, ki učijo marketing, lovijo svoje stranke tudi na to, da jim z njihovim znanjem nikoli več ne bo treba prodajati, ali pa delati nekaj, kar jim je zoprno. No, to je čisti bullshit. Seveda boš še vedno morala prodajati in seveda ti zna kdaj biti tudi zoprno. Sploh če ti kdaj ne bo šlo in boš počela vse to na očeh javnosti. Nekateri grejo pri svojih marketinških prijemih preko vseh meja (po mojih kriterijih). Je pa res, da si kriterije, meje in moralne vrednote izbira in določa vsak sam. In verjetno bo mama samohranilka, ki mora preživeti svojega otroka naredila za prodajo več in šla skoraj preko vsega, kot pa nekdo, ki je lahko tudi pri prodaji potrpežljiv, si najprej gradi svojo bazo in zaupanje in šele nato prodaja. Jaz vem zase, preko česa ne bom šla, pa če guznem. Tudi če bom zato manj prodala.

Ena taka stvar pri tem je čisto laganje, ki se ga ne bom šla nikoli. Ker vem, da ni treba. Druga pa so ti vsiljivi launchi, ko te osebe, ki si na njihovi e-mail listi večino časa ne šmirglajo 5%, ko imajo pa launch svojega produkta za 500 eur plus, te pa zasuvajo z maili. Sej potem nisem več štela, ampak rečmo, da so bili vsaj trije na dan. Vem, da je to totalno ameriški pristop, ki naj bi deloval zato, ker se mnogo ljudi odloča v zadnjem hipu. In čakajo še na tiste dodatne bonuse, ki se ponudijo v zadnjem hipu. Vem, da deluje med Američani, ampak res bi rada videla, koliko deluje tudi v Sloveniji. Ker si upam trditi, da smo Slovenci drugačni.Upam.

Ko daješ svoj produkt na trg je seveda več promocije. Več objav na Facebooku, več e-mailov. Ampak teženje s 3+ maili na dan in te fore – samo še 8 ur, potem je adijo za zmeraj, potem pa tako na vsake dve uri, nato pa čez en dan ponovno odprtje in zopet možen vpis na podlagi neke bolj ali manj laži, niso zame. Če so pa zate, boš presodila sama.

Druga stvar, ki je danes precej drugačna, kot je bila včasih je indirektna prodaja. Vplivnostni marketing je na pohodu tudi v Sloveniji in dobri blogerji, preko katerih podjetja tržijo svoje proizvode so tudi v Sloveniji vse bolj iskani. Vse o najbolj aktualnem dogajanju na blogerskem trgu v Sloveniji, kako napišeš prodajni blog, da ne izgleda kot prodajni, kako lahko danes z bloganjem tudi zaslužiš, najdeš v 4. modulu mojega spletnega tečaja. Konec avgusta sem  se namreč udeležila Blogsi konference, zato so informacije povsem frišne. In ja, mnogokrat sem že rekla, če bi vse to vedela 5 let nazaj, ko sem jaz začela blogati, in če bi bil takrat trg tak, kot je danes, potem bi morda vztrajala. Ampak je že prav tako. Vse se zgodi z razlogom.

Zdej pa ti povej, kako gre tebi prodaja? Si že pravi profi, al ti je še vedno zoprno in bi se najraje skrila pod odejo? Napiši v komentar, tvoje izkušnje sigurno pridejo prav še komu. In seveda, deli zapis s prijateljico. Ziher sem, da se bo našla v njem. ?

 

Imej krasen dan in,

 

LPA

 

 

Ni komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.