Ali je to smrt organskega dosega na Facebooku?

Ne, ne, ni vse tako črno, bi rekel moj pokojni ati. ?

Če sem čisto iskrena, se meni sploh ne zdi črno, ampak kvečjemu korak naprej v smer, ko bo manj spamanja in manj bolj ali manj brezveznih objav in igric, ki ti zasuvajo newsfeed na Facebooku. Če sploh bo. In zato, ker ne maram panike in delanja  iz muhe slona, in zato, ker verjamem, da tisto, v kar vlagaš pozornost raste, je to moj zadnji zapis na to temo.

Pa pojdimo od začetka.

Facebook, oziroma Mark Zuckemberg je pred kratkim objavil vest, da bo Facebook spremenil algoritem oziroma pravila objavljanja novic na zidu (newsfeedu) uporabnikov.

Ker:

  1. So dobili veliko pritožb s strani uporabnikov, da Facebook ni več to, kar je bil, torej v prvi vrsti prostor za druženje in zabavo. Da so njihovi zidovi poplavljeni z novicami in oglasi. No, jaz sem že tukaj malo skeptična, če gre tako velikemu podjetju, s takimi dobički res le za dobrobit uporabnikov. Do neke mere verjetno. Dokler jim to prinaša ? pravijo pa, da bi radi zopet ustvarili neko pozitivno vzdušje, interakcijo, komentiranje in podobno. Kot pogovor med prijatelji.

 

  1. Radi bi pomirili vlado. Baje so veliki pritiski s strani ameriške vlade na Facebook, saj naj bi ta z dopuščanjem objavljanja lažnih novic imel moč tudi vplivanja na politiko. To je verjetno res, saj če imaš bazo 2,5 milijarde uporabnikov, in če se na zidovih le teh v veliki meri pojavljajo politične novice, lažne novice in podobno, potem je to vsekakor možno. Baje da Mark Z. skoraj dnevno hodi na pogovore z ameriško vlado, tako da so očitno pritiski res veliki.

 

  1. Zaradi že zgoraj omenjenega, in za povečanje kakovosti objav na zidu, bodo skušali ukiniti lažne novice (oz. jih prepoznati in prepovedati), ter t.i. click baits. Torej objave, kjer neposredno vabiš bralce k všečkanju, deljenju, označevanju prijateljev in podobnem. Uf, s tem se tako strinjam, ker so mi take objave precej trapaste in brez vsakršne vrednosti. Jaz jih že do sedaj nisem uporabljala in me zato to prav nič ne moti. ?

 

  1. Facebook bi rad postal glavna digitalna televizija in bi s tem rad pobral tudi oglaševalski budžet podjetij za tv oglase (money, money, money, must be funny …) 😀

 

  1. Tale mi je bila pa zanimiva … Kandidirajo za več pravic neposrednih prenosov. Ja, na Facebooku naj bi bil letos neposredni prenos zabave na rdeči preprogi pred podelitvijo zlatih globusov- želeli so prenašati tudi kriket prvenstvo v Indiji, pa so za to očitno ponudili premalo in izgubili.

Skratka.

Iz zgoraj povedanega se lepo vidi, da, khm, ni ravno uporabnik tisti, za katerega jih tako skrbi, ampak predvsem njihov denar. In morate vedeti še nekaj. Takoj po objavi novice o spremembah, so delnice Facebooka padle za skoraj 5%. Veš da ne bodo pljuvali v lastno skledo in delali nekaj, kar bi jim zmanjševalo dobiček. Razen če bi bili politični pritiski res veliki. Pa še to dvomim. Ker je tudi politika denar.

Kakšne so torej spremembe in kakšne objave bodo sedaj na Facebooku imele največji organski doseg? O Facebook oglasih seveda ni govora. Le ti jim namreč prinašajo največ denarja. Oglaševalski prostor bo kvečjemu postal še malo dražji in še bolj se bomo mogli potruditi s tem, kaj bomo v oglas dejansko napisali. Teksti bodo še bolj pomembni. Ampak draženje oglasov je že itak trend zadnjih let, tudi brez teh drastičnih sprememb. In verjetno bo tako tudi v prihodnje, saj se vedno več podjetij grebe za ta precej omejen oglaševalski prostor. Morda pa bodo tudi tukaj kakšne spremembe. Se čisto zna zgoditi.

Zato jaz vedno pravim. Ne vlagaj vseh jajc v en koš in ne polagaj vseh svojih upov v Facebook. Ker vse, kar je na Facebooku, je last Facebooka, ne tebe. Edino, kar je res tvoje, je e-mail lista. Zato je po moje veliko bolj smotrno vlagati budžet v gradnjo in rast le te, kot pa v rast všečkov tvoje Fb poslovne strani. Brez plačevanja le tega, pa itak vemo, da ni nič. Organskega povečevanja sledilcev na Facebooku praktično ne bo več. Tako pač je. Ta vlak je odpeljal. In tisti, ki s(m)o ga zamudili, smo ga pač zamudili.

Vsebine, ki so sedaj na Facebooku najbolj zaželene:

  1. Osebne objave prijateljev in družine. Čeprav. Meni je tudi tukaj nekaj malo smešno. Če ima nekdo na osebnem profilu 5000 prijateljev, mi nihče ne bo rekel, da so to njegovi osebni prijatelji. Pri tem gre vedno za biznis. In če odobriš prošnjo za prijateljstvo čisto vsakemu, ki ti jo pošlje, ker meniš, da ti zna kdaj priti prav, moraš sigurno delati selekcijo pri tem, katere vsebine vidiš na zidu in katere ne. Ker objave vseh 5000 pač ne moreš.

Kaj to pomeni? To pomeni, da boš sigurno nehal slediti vsaj 90% ljudem, in boš sledil samo objave tistih, ki te res zanimajo. In kaj ti potem nuca 5000 prijateljev? Enako je na drugi strani. Če misliš, da se bodo tvoje poslovne objave, (ki naj jih na osebnih profilih itak ne bi imel) prikazovale vsem 5000 prijateljem, se krepko motiš. Tudi oni bodo delali selekcijo.

Nikoli nisem marala kvanitete pred kvaliteto. In verjamem, da še marsikdo ne. Se pa čisto zna zgoditi, da bodo podjetja videla v tem zopet priložnost za izigravanje Facebooka in bodo osebne profile začela izkoriščati za poslovno promocijo (kot nekatera že sedaj veselo delajo). Prepričana sem, da bo slej ko prej Facebook tudi na to reagiral in vam res ne priporočam, da tvegate. Če vam enkrat ukine profil, vam ga za zmeraj. Ne splača se.

  1. Podobna zadeva naj bi bile objave Facebook skupin, ki imajo že sedaj velik doseg in bo tako tudi v prihodnje. Veliko podjetij že ima svoje Facebook skupine, za namene gradnje svoje skupnosti. Ampak zopet. Tudi Facebook skupine so na Facebooku. Niso tvoje.

Resno. Tukaj pričakujem, da bodo ljudje začeli dajati več pomena kanalom »off« Facebook in bodo zato spletne strani, ki služijo svojemu namenu še bolj pomembne! Da so učinkoviti prodajni lijaki in platforme za nabiranje e-mail kontaktov potencialnih strank. Odvisno pač, kaj je cilj tvoje spletne strani.

Vse o tem, kako sama zgradiš učinkovito spletno stran, ti korak za korakom razložim v mojem spletnem tečaju » Kako boš pisala, da boš tudi prodala«, Brez velikih stroškov. In tako, da bo učinkovita. Ker bodo spletne strani še bolj pomembne. Boš videla.

Kot tudi bloganje, oziroma promocija preko vplivnežev (influencer marketing). Čist ziher. Vse o tem, kako postaneš uspešna blogerka in kako od tega tudi zaslužiš, ti pokažem v 4. modulu spletnega tečaja. Lahko kupiš tudi samo tega, ni problema. Pa še popust je skrit na strani. Si ga že našla? 😉

Vidim pa, da imate težave s tem, kako pisati. Kako umestiti ponudbo nekega izdelka v svoj blog tako, da se tega ne vidi. Nekaj mojih zadnjih zapisov je bilo na to temo, ampak še najbolje ti to lahko pokažem v živo. Na tvojem primeru, da ti dam konkreten primer. Če potrebuješ to, da ti osebno pokažem, kako se piše in dam primere, ti seveda z veseljem pomagam. Samo kontaktiraj me tukaj. 

  1. Spodbujali naj bi objave, ki spodbujajo smiselno komunikacijo, (karkoli že to pomeni), in neko pametno interakcijo. Samo pasivno gledanje videa ni več zaželeno, zato naj bi tudi video postal precej manj učinkovit.

 

  1. Kar pa ne velja za Facebook live! Le ta naj bi namreč vzpodbujal pozitivno interakcijo in veliko komunikacije med ljudmi, zato naj bi imel v prihodnosti še večji doseg. Ga že uporabljaš?

 

Ampak tudi tukaj se bojim, da bo prišlo do zlorab, ko bodo ljudje v tem videli priložnost. Da bodo šli live čisto za vsako stvar, tudi tako, ki nima najmanjše veze z njihovim poslom. Recimo to, kako ga žurajo v diskoteki. Potem pa bodo zidovi zopet zasuti s takimi brezveznimi spam objavami in bodo ljudje zopet imeli dovolj. Mislim, če ne bi bilo izigravanja sistema na vsakem koraku, vsega tega sploh ne bi bilo treba. Zato bomo tudi tisti, ki tega že prej nismo počeli, s temi spremembami zelo malo prizadeti. Če si že prej skrbela za kakovostne objave, se torej nimaš česa bati. ? Ampak počakajmo, kaj bo prinesel čas. K nam zadeve itak pridejo z vsaj polletnim zamikom.

  1. Šovi v živo (čeprav sumim, da mi tega v Sloveniji sploh še ne vidimo. Vsaj jaz nisem nikjer zasledila).

Kaj torej lahko sedaj narediš?

  1. Samo brez panike je rekel švejk. ? Najprej počakajmo, kaj se bo v praksi dejansko zgodilo, čeprav nekaj se baje res že dogaja. Veliko je pritoževanja, da ljudje sedaj vidijo samo še objave Facebook skupin, v katerih so. In se na veliko izpisujejo iz njih. Ma jaz pravim, da nobeno pretiravanje ni dobro. Itak.
  2. (Še naprej) skrbi za dobre objave z dodano vrednostjo. Rešuj probleme ljudi in jim pomagaj. Zabavaj jih. Spodbujaj komunikacijo na pozitiven in ne umeten način.

Mimogrede. Precej o tem, s konkretnimi primeri sem pokazala včeraj na mojem brezplačnem predavanju o lepotah in pasteh Faceboooka. Kakšne objave pisati. Kako svojo ponudbo predstaviš tako, da rešuješ nek problem. Te zanima? Bi ti pomagalo?  Napiši mi! ?

  1. Več smiselno uporabljaj Facebook live.
  2. Več koristi skupine in več objavljaj v skupinah. Če svoje Fb skupine še nimaš, bo za to seveda potrebno nekaj časa, da nabereš ljudi.
  3. Spodbudi tvoje sledilce, da te označijo v svojem newsfeedu, da se jim bodo tvoje objave pokazale med prvimi. Ja, to bi bilo res fajn, zato tudi jaz tukaj pozivam vas!

Tiste, ki mi sledite na Facebooku in bi rade videle moje torkove koristne nasvete in druge vsebine, me označite v svojem newsfeedu.

Če ne, se bojim, se ne bova več kaj dosti videli. ? Jaz zaradi tega ne bom povečevala mojega osebnega Fb profila s »prijatelji«. Ta moj profil bo kar ostal oseben.

 

  1. Integrirajte Messenger bote (karkoli že to so ?) Tudi uporabi Messengerja za poslovne namene se zaenkrat še upiram. Priznam pa, da o tem vem premalo in se sedaj nimam časa s tem ukvarjati. Ko bo prišlo na vrsto, pa bom tudi jaz to preučila.

 

Upam, draga moja, da te je ta zapis malo pomiril in umiril paniko. Vse je vedno tako, kot mora biti, in v življenju je edina stalnica, sprememba. Saj, če ne bi bilo pa dolgčas, kajne? ?

Kako si pa ti? Se bojiš te spremembe oziroma misliš, da bo bistveno vplivala na tvoje poslovanje? Napiši v komentar! In seveda, deli zapis s prijateljico. Sigurno jo bo pomiril. ?

 

Imej krasen dan in

 

LP, A

0 komentarjev

Sorry, the comment form is closed at this time.